5 PRAKTICKÝCH RAD PRO TANEČNICE

(3)

Jak dělat rychlé pokroky v tanci s pomocí   jednoduchých a účinných triků?  Přečtěte si naše tipy na zdokonalení taneční techniky!

 

Ať už jste začínající nebo pokročilá tanečnice , ať už  se věnujete baletu, jazz dance či hip hopu,  našich 5 tipů pro zdokonalení  taneční techniky a získání lepšího pocitu ze sebe sama, je určeno právě vám.

 

Rozvíjejte svou kreativitu s topem Express Yourself

Chtěli byste přeměňovat jediný kus  oblečení na  různé taneční oděvy? S overalem Express Yourself je to možné. Jediný kus oblečení stačí k vytvoření 10 různých tanečních oděvů. Uzpůsobte svůj úbor tanečnímu stylu nebo vaší momentální náladě, jak uznáte za vhodné. Jednotlivými úpravami získáte oděv s volnými rukávy či širokými nohavicemi. Můžete jej nosit jako sultánky, asymetrický top, či krátký nebo dlouhý overal... Taneční oblečení nabízí možnost sebevyjádření. Využijte této příležitosti a vyzkoušejte si overal Express Yourself... Střídejte různé styly a rozvíjejte svou kreativitu.

 

Udržte rovnováhu

Každá   baletka dobře ví, jak nesnadné je udržet   rovnováhu při  "retiré"  nebo  provést piruetu bez zavrávorání. Abyste udrželi rovnováhu v jednotlivých pozicích, řiďte se následujícími radami: Při přesunu stojné nohy na pološpičku se zvedejte stále výš, jakoby vás někdo tahal do výšky. Tlačte přitom stojnou nohou do země, abyste získali stabilitu. Soustřeďte se zároveň na střed těla: co nejvíce zatáhněte břicho (zpevníte tak příčné břišní svaly)  jakobyste chtěli "přilepit" pupík k vnitřní straně páteře, a zpevněte hýžďové svaly.

 

Podtrhněte svůj půvab

Docílit plynulosti pohybu  a tančit   s elegancí a půvabem  není nic samozřejmého. Při tanečním představení upírá divák pozornost zejména k tanečníkově horní polovině těla. Aby váš taneční projev působil elegantně , mějte uvolněný obličej a zachovejte si přirozený výraz. Ve vaší tváři nesmí být patrná sebemenší známka úsilí či námahy. Uvolněte šiji, aby se mohla hlava volně hýbat. Zamezíte tak zablokování krku. Neodtahujte palec od dlaní a nesvírejte prsty křečovitě v pěst: dobrá tanečnice nesmí mít napětí v rukou. Prsty byste měli mít rozevřené a zároveň uvolněné (jako byste konečky prstů chtěli zachytit kapky deště). Nezapomínejte na správnou pozici paží: zpevnění paží  "vychází " ze zad a zároveň z dlaní. Ruce mějte pevné v loktech i v zápěstí. Správné  držení těla působí harmonickým dojmem a je základem elegantního postoje.

 

Zlepšete pružnost těla

Pružnost těla  není při tanci  bezpodmínečně nutná, avšak užitečná. Není-li vrozená, je možné ji postupně získat cvičením. Cviky přizpůsobte svým možnostem, buďte trpěliví a opatrní. Svou pružnost můžete zlepšovat pomocí tohoto protahovacího cvičení. Začněte desetiminutovou rozcvičkou pro zahřátí těla. Sedněte si do pozice motýla a postupně se předklánějte. Pohybujte koleny nahoru a dolů, jako když mává motýl křídly. Protahujete tak svaly nohou. Poté proveďte několik sérií podřepů s výskokem. Přejděte k dalšímu cviku:

 

  • Jak se cvik provádí: položte se na záda, zvedněte nohy a přitiskněte chodidla ke zdi. Poté nohy roztáhněte od sebe do pozice žáby a uveďte chodidla do první pozice. Setrvejte v pozici a posléze postupně nohy od sebe oddalujte a přejděte do druhé pozice.

 

  • Jak správně dýchat: Během celého cvičení se zhluboka nadechujte a pomalu vydechujte. Okysličíte a uvolníte tak svaly, které se postupně stanou pružnějšími.

 

  • Nezraňte se:
    dbejte na to, aby po celou dobu cvičení byly hýžďové svaly přitisknuté ke zdi a záda se dotýkala země.
    Zatáhněte břicho a co nejvíce rozevřete nohy. Pokud cítíte bolest, cvik přerušte.

 

  • Cvik opakujte: Cvičení opakujte během 15 minut.

 

Pokud jste již dostatečně pružná, připevněte si na kotníky závaží . Můžete použít například Gym Weight od značky Domyos. Nenásilně tak zvýšíte protažení.

 

Správně dýchejte

 Před tanečním představením si udělejte čas sami na sebe a uvolněte se. Každý tanečník má své vlastní triky, jak se zbavit trémy. Jak tedy na to? Naučte se pomocí bráničního dýchání zklidnit. Hlubokým dýcháním ulevíte tělu i mysli a lépe okysličíte svaly. Abyste se před vystoupením  cítili ve své kůži, vyzkoušejte toto relaxační cvičení:

 

  • Sedněte si na zem a zády se opřete o zeď nebo se položte na záda.
  • Pomalu a zhluboka se nadechněte nosem.
  • Položte ruku na břicho a vydechněte pusou, měli byste cítit zploštění břicha (eventuálně si můžete pomoci rukou).
  • Nadechněte se nosem do břicha (měli byste cítit, jak se břicho naplňuje vzduchem).
  • Pomalu vydechněte pusou (výdech je pomalejší než nádech).
  •  Opakujte třikrát.

 

 

 

Nyní již znáte všech 5 triků, jak se zlepšit v tanci a jak se před vystoupením zbavit trémy. V  den D se tak budete moci soustředit pouze na jedinou věc: radost z tance!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
TANEC

Vaše baletní špičky se rychle opotřebují a musíte je často měnit? Objevte rady Domyos, jak pečovat o baletní špičky, aby co nejdéle vydržely!

(3)
Nahoru