5 RAD: SPORTOVAT BEZ RIZIKA PRO SRDCE

Posílit svoje srdce je zásadní. Musíte vědět, jak cvičit, aby vaše srdce zůstalo zdravé. Jak? Pravidelným sportem! Abyste svoje srdce chránili při fyzické námaze, existuje několik pravidel, která byste si měli zapamatovat. Objevte naše rady, jak bezpečně sportovat bez rizika pro srdce.

 

Zahřát svoje tělo

Před sportování věnujte 10 minut zahřátí. Taková zahřívání umožní progresivně zrychlit tepovou frekvenci a připravit se na vypětí. Protahovací cviky nelze opominout, doporučují se jako příprava těla a svalů.

 

Měřit tepovou frekvenci

Na měření tepové frekvence existuje velmi jednoduchý vzorec. Stačí odečíst věk od hodnoty 220 (například: 220 / / - 34 let = 186. Neměli byste tento práh při sportování překročit, měli byste zůstat pod 186 tepy za minutu.

 

Správná hydratace

Během námahy mějte neustále na paměti hydrataci. Každých 30 minut pijte po malých doušcích. Správná hydratace zlepšuje krevní tok do mozku, přináší živiny potřebné pro správné fungování svalů a podporuje proces rekuperace.

 

Vyhradit si čas na odpočinek

Po každém vytrvalostním cvičení nezapomeňte na pomalé snížení své tepové frekvence. Nepřestávejte náhle, pozvolna zpomalujte tempo, aby došlo k rekuperaci. Nespěchejte pod sprchu! Dovolte svému tělu snížit teplotu: vyčkejte alespoň 15 minut.

 

Přizpůsobit se počasí

Výkyvy počasí vás často nutí měnit váš sportovní program! Svoji fyzickou aktivitu přizpůsobte venkovním teplotám. Tělo i srdce pracují více za studeného a teplého počasí, proto sportovní aktivitu v takových případech omezte, aby vaše srdce nedostávalo zabrat.

 

Nezapomeňte

Pokud cítíte sebemenší bolest na hrudi nebo nezvyklé bušení před, během nebo po sportovní aktivitě, okamžitě přestaňte sportovat a vyhledejte svého lékaře.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru