5 TIPŮ JAK ZVLÁDNOUT ZIMU

Příprava na zimu: změna času už je za námi, teď je třeba se připravit na zimu. Jaký je dobrý způsob, jak si udržet formu, navzdory blížící se zimě?

 

1: Změňte zaběhnutý program!

Se zimou přichází lenost… Člověku se nechce jít ven a sportovat, vždyť je venku taková zima... Jakákoliv výmluva pro to zůstat v teple domova je dobrá… Tentokrát tomu ale již tak nebude: máme pro vás řešení, jak se hýbat, aniž byste opustili teplo domova! Objevte Domyos Live: připojte se přímo na domyos.com a v části Domyos Coach sledujte cvičení v reálném čase. Díky této službě můžete využívat bezplatných hodin cvičení fitness, aniž byste se museli někam přesouvat.

 

2: Vyměňte baterie

Jak s blížící se zimou vyměnit baterie? Udržet si morálku nám rovněž pomůže, když maximálně využijeme denního světla. Jelikož jsou naše vnitřní hodiny narušeny nedostatkem denního světla, není tím ovlivněn jen náš spánek, ale také naše duševní rozpoložení a zejména naše soustředění. Využijte proto posledních slunečních paprsků a proběhněte se, než přijdou kratší zimní dny. Využijte v maximální míře čerstvého vzduchu: pokud to čas dovoluje, projděte se alespoň na 30 minut denně (například během pauzy na oběd).

 

3: Přizpůsobte svůj spánek

A je to tu: noc přichází rychleji, slunce se probouzí později... a my také! Uhodli jste správně, přešli jsme na zimní čas. Pokud se u vás začínají projevovat určité nesnáze, je to proto, že špatně snášíte tuto změnu času. Tuto změnu a nový rytmus musí vstřebat i váš organismus. Jak regenerovat? Večer naslouchejte řeči vašeho těla a při prvních známkách únavy běžte spát. Regenerující spánek hraje v duševní regeneraci zásadní roli. Mějte na paměti, že aby byl váš spánek v noci kvalitní, teplota v místnosti nesmí přesahovat 19 °C.

 

4: Smějte se, je to vážná věc!

Ještě nejste stoupenci přirozených metod? Přesto je tu jedna, která vám tuto zimu pomůže dívat se na život z té lepší stránky: smích. Ano, smějte se, je to vážná věc! Ve všech stresujících situacích, se kterými se setkáte, se zkuste smát, je to skvělý způsob, jak se uvolnit. To je závěr jedné americké studie, kterou provedla Sarah Pressman, vědkyně z univerzity v Kansasu. Vědci odhalili, že lidé, kteří se často smějí, zažívají méně stresu než lidé, kteří si vždy zachovávají neutrální tvář. Rovněž potvrdili, že smích je blahodárný pro zdraví srdce. To je důvod pro to udržet si úsměv za všech okolností!

 

5: Správná výživa svalů

Během tréninku tuto zimu myslete na zdraví vašich svalů. Proto nezapomínejte na bílkoviny, které jsou pro výživu sportovce zcela nezbytné. Pokud je jejich příjem menší než jejich spotřeba, organismus sáhne do svých vlastních rezerv a začne spotřebovávat svou vlastní svalovou hmotu... O důvod navíc, proč nenarušovat správné fungování vašeho těla! Ať je váš jídelníček co možná nejpestřejší, každý den také zkonzumujte alespoň dvě porce obsahující různé druhy bílkovin (živočišných nebo rostlinných). Pro dosažení  hezkých svalů zařaďte například vejce, bílé maso (krůtí nebo kuřecí maso), ryby (losos, makrela nebo tuňák), luštěniny (cizrna, bílé nebo červené fazole, čočka).

 

 

 

Toto je 5 doporučení, díky kterým byste měli přečkat zimu v poklidu a pohodě. A co vy, jaké jsou vaše tipy a triky?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru