5 tipů: moje pomůcka proti stres

Nenápadně se zbavit stresu, není to něco, co bychom se měli naučit zvládnout každý den? Když stress provádí celý náš den a poté se přemění v noční můru, narušuje především naše biologické hodiny… Únava, nervozita, panika nebo nepohoda, všechny tyto věci nás pomalu přemáhají a ovlivňují i naše okolí. Ať už jste doma nebo v práci, přijměte mantru " "teď nařizuji klid svému vnitřnímu já", které špatně nakládá s naší morálkou a vystavuje nás tlaku… Berte život s lehkostí! Aby vám to šlo snadněji, zde je 5 tipů, jak se zbavit každodenního stresu: klid, aromaterapie, barvy, dýchání, chutě...

 

Cítíte se být ve stresu a chcete si dát klidnou pauzu? Jak se zbavit stresu a uvolnit napětí? Zde je několik tipů, které můžete libovolně využívat a zůstat tak vždy pozitivní a vyrovnaní!

 

Nechejte se ukolébat

Už jste zkusili ocenit ticho a všudypřítomný klid? Někdy je ticha a klidu obtížné dosáhnout, pod člověk není často o samotě... Zde je jeden tip k nápravě: zvolte jemnou melodii, relaxační hudbu, duchovní hudbu… Pokud hudbu nemůžete poslouchat v naprostém soukromí, vezměte si sluchátka… během několika minut se zcela ponoříte do melodie a uvolníte tělo i ducha. Na odpočinku se může podílet i sluch, takže si tyto vzácné okamžiky .

 

Pohoda ve vzduchu

Být co nejblíže přírodě a tomu, co z ní vyzařuje: vůně květin, vůně moře, vůně letní noci… vše, co nám evokuje ty nekrásnější vzpomínky nebo nám připomíná jedinečnou atmosféru... Objevte blahodárné účinky aromaterapie! Jemná medicína s esenciálními oleji, která se používá pro zklidnění, odlehčení, hojení. Pro přírodní relaxaci vyzkoušejte esenciální olej z květů pomerančovníku nebo silici z pomerančových květů. Jeho jemná a vybraná vůně je vhodná zejména pro zklidnění úzkostlivých stavů. Působí proti vráskám, proti únavě a proti depresím, jeho zklidňující účinky jsou velmi účinné i proti nespavosti. V případě napětí se namasírujte nebo se nechejte namasírovat pomocí několika kapek tohoto oleje!

 

Uklidňující hra barev

Věděli jste, že barva je to první, co si člověk zapamatuje? Existují stresující barvy, například teplé barvy a červená, zatímco jiné barvy uklidňují, například zelená. Na tom není nic překvapivého, když procházky v přírodě vždy navodí dobrou náladu a uklidňují. Využijte této znalosti se podívejte do svého nitra a zakažte si všechny tmavé barvy, které jsou zdrojem stresu. Jen přístav klidu a míru, který vám dodává životní sílu. Nechejte do svého příbytku vstoupit světlo a díky němu ještě více pohody. Stín je spíše znamením smutku. připravte se vnést do vašeho koutku světlo: slunný díky klidným a vyrovnaným barvám… vhodné místo pro odpočinek!

 

Břišní dýchání

Často se zapomíná, že dýchání vyžaduje zapojení mnoha svalů, včetně bránice, na kterou lze působit břichem. Rovněž lépe porozumíte, proč je naučit se dýchat břichem důležité a zejména prospěšné. V klidném stavu je to naše břicho, které se při nádechu nafoukne, neboť plíce se rozepínají směrem dolů. Naopak ve stresu se bránice napne a plicím brání v jejich rozepnutí směrem dolů. Výsledek: dýchání je pak hrudní a neúplné. Zlepšete proto své dýchání a naučte se dýchat břichem. Dosáhnete tak pomalého a hlubokého dýchání, které je ideální pro odpočinek ale také pro trávení (ano, posílíte tím i břicho). Jeden prostý cvik:

 

Posaďte se na zem proti zdi nebo si lehněte na záda a proveďte tento cvik (břišní dýchání):

 

  • Pomalu a hluboce se nadechněte nosem
  • Položte si dlaň na břicho a vydechněte ústy a břicho mírně stlačte (dlaní tlačte proti břichu)
  • Poté se nadechněte nosem a nafoukněte pouze břicho (břicho se nafoukne)
  • Pomalu vydechněte ústy (výdech je pomalejší než nádech)
  • Tento cvik 3x opakujte

 

Vychutnání si odpočinku

Nikdy se to neopakuje dost často: vyvážené a zdravé jídlo je základem železného zdraví! Ode dneška vystavte falešným přátelům stopku: alkohol, káva, cigarety, slazené nápoje, nasycené tuky... Zbavte se těchto neřestí, které ztěžují návrat vnitřního klidu a rovnováhy... Začněte den ovocnou snídaní: dle vašeho výběru snězte 1 jablko, 1 banán, 2 meruňky, 1 hrušku... nebo 100% ovocnou šťávu plnou vitaminu C. Až v 11 hodin dostanete hlad jako vlk, vezměte si z kapsy 5 oříšků: jsou bohaté na hořčík (proti stresu), na fosfor (proti duševní únavě) ale také na omega 9 (proti špatnému cholesterolu), tyto malé sušené plody také poskytují dostatek energie! Ti, kteří oříšky nemusí, si mohou vzít bílý jogurt: laktorfin je skvělým anxiolytikem.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru