5 VĚCÍ, KTERÉ BYSTE MĚLI VĚDĚT, NEŽ ZAČNETE SPORTOVAT

Sport, to je také správný trénink, který podléhá několika zásadním pravidlům. Domyos vám přináší 5 rad, které vám k dosáhnutí sportovních cílů pomohou.

 

Dobře se před sportem zahřát

Zahřátí před sportem je nezbytné. Zahřeje svaly a připraví je na zátěž. Před každou aktivitou si zacvičte několik zahřívacích cviků: zvýší se váš výkon a hlavně předejdete možným zraněním.

 

Správně se po sportu protáhnout

Vaše sportovní lekce končí a vy si říkáte „a teď přijdou natažené svaly!‟ ? Na tyto svalové bolesti však existuje řešení: nezapomínejte na několik protahovacích cviků po každém sportu. Předejte tak zchladnutí svalů a vyhnete se případnému zranění, vymknutí, de tendinitidě…

 

Znát své možnosti

Vracíte se ke sportovní aktivitě a jste více než odhodlaní jít co nejdál? Dejte si pozor - chcete-li příliš, může to mít vážné následky! Naslouchejte svému tělu: zásada, kterou byste měli dodržet. Nezapomeňte:

 

  • Netřeba překonávat rekordy: nesportujte hned od začátku v intenzivním tempu
  • Rozvažte pravidelnost svých tréninků a střídejte cviky: každé tři dny pro začátek a poté každý druhý den
  • Nepřekračujte své možnosti, nikdy se nepřetěžujte a nesnažte se postupovat příliš rychle
  • Zpomalte tempo a udělejte si pauzu, pokud cítíte nějakou bolest

 

Správná hydratace

Voda je nejdůležitější živinou pro náš organizmus. Svaly se z ní skládají z 80%. Správná hydratace zvyšuje krevní tok do mozku, přináší živiny potřebné k správnému fungování svalů a podporuje proces rekuperace. Fyzická námaha vede k eliminaci velkého množství vody, proto se musíte správně hydratovat, aby nedošlo k poranění, tendinitidě, křečím, únavě, hyperthermie, trávicím problémům.

Vaše sportovní výsledky budou lepší a vaše výkony se zvýší.

 

Správná životospráva

Abyste byli při sportu ve formě, nezapomeňte na správnou životosprávu! Pestrá strava, bohatá na ovoce a zeleninu, přispívá k vaší rovnováze a železnému zdraví. Pomalé cukry jako rýže a těstoviny vám dodají energetický přínos potřebný před sportem. Přizpůsobte svoji stravu aktivitě a její intenzitě.

Kvalita vašeho spánku je pro praktikování sportu velmi důležitá. Dopřejte si pravidelný odpočinek, abyste byli opět svěží!

Spánek má regenerující účinek: budete-li dobře odpočatí, váš sportovní výkon bude ještě větší!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
RUZNE SPORTY
conseils-cross-astuce-faire-du-sport-a-deux

Přemýšlíte o sportu s vaší drahou polovičkou, abyste strávili více času společně? Sport ve dvou je vítězná dvojka, Domyos vám vysvětlí proč!

(1)
Nahoru