AEROBNI TRENINK: VYTRVALOST S PLYNULÝM TRENINKEM

K rozvinutí vytrvalost je nejpoužívanější metodou vytrvalostní trénink. Princip: cvičit pravidelně dlouhé sestavy aerobního tréninku.

 

Co je plynulý trénink?

Ať už se věnujete jakémukoliv sportu (běhu, cyklistice nebo jiným), je cílem plynulého tréninku udržet stejnou intenzitu tepové frekvence po celou dobu námahy. Je opakem intervalového tréninku, při kterém je námaha intenzivnější ale kratší.

 

Proč plynulý trénink?

Plynulá práce zlepšuje vytrvalost. Srdce je silnější a získá na objemu. Mimo to plynulý trénink umožní

  • hubnout a lépe kontrolovat svoji váhu
  • zlepšit dýchání
  • zlepšit spánek

 

Plynulost pro vaše srdce…

Po měsíčním tréninku vaše srdce při každém pohybu vyšle daleko větší množství krve. Svalům se tedy dostává většího množství kyslíku.

Výhoda: ať už v klidu, nebo aktivní srdce bije pomaleji a tolik se nezadýcháváte.

 

Plynulý trénink: s jakým materiálem?

Běžecký pás, rotoped, eliptický trenažér: veškerý materiál aerobního tréninku se využívá jak pro plynulý tak intervalový trénink. S jediným rozdílem: dlouhodobá intenzita námahy.  

 

Například pro plynulý trénink na běžeckém pásu:

  • začněte tempem rychlé chůze
  • rychlost pomalu zvyšujte, aby nedošlo k prudké změně každých 5 minut.
  • před posledními 5 až 10 minutami (podle celkové délky cvičení) zpomalte, abyste se pomalu dostali na počáteční rychlost

 

Plynulý trénink vyžaduje značnou motivaci. Je důležité zůstat na přístroji dlouho (minimálně 30 až 45 minut podle vaší úrovně). Bez toho nebude mít vaše úsilí žádný efekt! 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru