JE ČAS DOSTAT SE DO FORMY!

Chcete dopřát svému tělu náležitou péči? Dobijte jej energií podle několika rad, jak se dostat do formy!

 

1. Dlouhodobé hledisko

V každodenním životě je dobré mít dobré návyky, které nás přimějí se hýbat a sportovat. Choďte po schodech a nejezděte výtahem; pokud počasí dovolí, jezděte na kole, a to i na krátké vzdálenosti, užívejte si procházky městem. Je tolik příležitostí, jak se hýbat a nesedět jen u pracovního stolu.

 

2. Ve dvou se to lépe táhne

Když se rozhodnete začít sportovat, je vždy lepší, když jste dva či cvičíte s přáteli. Cvičení ve více lidech znamená nejenom společnou podporu a motivaci, je to také způsob, jak si zacvičit v dobré společnosti. Motivace je silnější a snáze se zapomíná na fyzickou námahu. Tréninky se tak stanou zábavou. Nejlepší je sportovat s někým, kdo má stejnou kondičku jako vy.

 

3. Nechte si poradit

Pokud se chcete dostat do formy, obraťte se na sportovního trenéra, který vám pomůže stanovit si cíle a doporučí vám trénink na míru. Budete překvapeni, jak moc je motivující být ve sportovní aktivitě správně veden a mít přesně stanovené cíle.

 

4. Cvičte i doma

Cvičení doma chce velkou vůli, jelikož je snadné nic nedělat, když na vás nikdo nedohlíží. Ale pokud nemáte čas na sportování ve fitness centru, je cvičení doma skvělou alternativou. Využijte přitom drobné příslušenství, jako jsou hrazdy, posilovací gumičky či cvičební náčiní jako mini steppery. Při cvičení poslouchejte oblíbenou hudbu či se dívejte na oblíbený pořad v televizi.

 

5. Stanovte si realistické cíle

Mějte na paměti, že nemůžete dosáhnout cíle již po prvním tréninku. Buďte trpěliví a nedávejte si laťku příliš vysoko. Při stanovování cílů mějte na paměti svoji fyzickou kondici. Pokud tak učiníte, dostanete se nejen do fyzické formy, ale i do psychické pohody.

 

6. Začněte opatrně

Pokud cvičení uspěcháte, můžete se zranit. Naslouchejte proto svému tělu, myslete na klouby, zbytečně je nezatěžujte. Dle zvoleného sportu si stanovte tréninkový plán, který prokládejte časem na regeneraci těla. Nespěchejte. Nezapomeňte, že pro dobrý fyzický výkon je potřebný i spánek!

 

7. Zvolte správný okamžik

Naslouchejte svému organismu! Je velice důležité umět naslouchat svému organismu. Nedoporučujeme sportovat po jídle či těsně před spaním. Také se dobře hydratujte před cvičením, během cvičení i po něm.

 

8. Vždy se protáhněte

Péče o svaly je zcela nezbytná! Proto se vždy protáhněte před cvičením i po něm, zejména pokud jste začali cvičit po dlouhé pauze. Protahováním předcházíte zranění i bolestem svalů a kloubů. Zvolte vždy protažení odpovídající fyzické aktivitě.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
RUZNE SPORTY
conseils-cross-astuce-faire-du-sport-a-deux

Přemýšlíte o sportu s vaší drahou polovičkou, abyste strávili více času společně? Sport ve dvou je vítězná dvojka, Domyos vám vysvětlí proč!

(1)
FITNESS
conseils-5-astuces-pour-faire-du-sport-a-la-maison

Často je velice obtížné nalézt si čas na sportování. Tak proč nevyzkoušet cvičení doma? Domyos vám představí několik nápadů, jak cvičit v pohodlí domova a ve svém tempu.

(6)
Nahoru