CO JE VHODNÉ JÍST PŘED TRÉNINKEM?

Řádně se před tréninkem najíst je klíčové. Není ovšem vhodné jíst jen tak cokoli. Ke snídani volte potraviny s nízkým glykemickým indexem, abyste spálili kalorie, a zejména tuky. Jako hlavní jídlo jsou ideální potraviny s vysokým obsahem škrobů a s nižším obsahem bílkovin, abyste byli během tréninku v dobré formě. A co je hlavní, po každém jídle počkáme alespoň 2 až 3 hodiny, než se začneme věnovat jakékoli fyzické aktivitě!

 

Správná strava pro účinný trénink

Před každým tréninkem je třeba tělo posílit, dodat mu dostatečné zdroje energie! Správná strava Vám pomůže cvičit déle.

 

Jak vypadá vhodná snídaně?

Závěry jedné americké studie ukazují, že pokud před sportováním sníme potraviny s nízkým glykemickým indexem, spálíme stejné množství kalorií jako v případě jídla s vysokým glykemickým indexem, avšak větší množství tuku! Pokud se chystáme do posilovny, je vhodné v čas snídaně nahradit energetické nápoje, tyčinky, chleba s máslem a veškeré pamlsky neslazeným jogurtem + ovocem+ müsli a např. sušeným ovocem.

 

Jak vypadá vhodné hlavní jídlo?

Pro dosažení maximálního výkonu se často doporučuje jídlo bohaté na škroby, s nižším obsahem bílkovin a malým množstvím tuku.

Vlivem špatných tuků a nasycených mastných kyselin mají tepny tendenci tvrdnout, přestože během námahy potřebují zůstat dostatečně pružné, aby mohly zásobovat svaly větším množstvím kyslíku. Tyto tuky obsažené v sýrech, ve smetaně, v másle nebo např. pizze navíc podporují vznik nadváhy. Před sportováním se jich proto vyvarujte!

 

Co je zakázáno

Příliš cukru

I když máme málo času a spěcháme na svou oblíbenou lekci fitness, lákavé sladké výrobky za účelem doplnění energie před tréninkem nejíme. Proč? Jelikož taková sladká svačina prudce zvýší hladinu cukru v krvi. Ve výsledku pak můžete během cvičení omdlít (vlivem hypoglykemie).

Příliš tuků

Před tréninkem zásadně nejíme tučné potraviny! Proč? Protože našemu organismu bude dělat potíže tyto tuky během tréninku strávit, obzvlášť pokud je konzumujeme ve velkém množství.

 

Je možné se najíst těsně před cvičením?

Lepší je organismu dát nějaký čas na trávení. Aby Vás proto trávení během tréninku neobtěžovalo, po jídle vyčkejte alespoň 2 až 3 hodiny, než začnete s jakýmkoli cvičením. Tělo potřebuje před námahou vstřebat živiny obsažené v jídle.

 

Co jíst po tréninku?

Po tréninku je čas na regeneraci. Musíte svému organismu dobít baterie! Vaše tělo se potilo, ztratilo hodně vody, minerálů a živin. Čeká, až ho znovu napumpujete. Je připraveno vstřebat živiny podporující růst svalů a získat zpět potřebnou sílu. Z tohoto důvodu dejte přednost pestré stravě – sacharidům, bílkovinám a střízlivému množství tuků –, abyste byli opět plní energie.

 

 

 

Po cvičení, během něj i po něm nezapomeňte doplňovat tekutiny! 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
RUZNE SPORTY
conseils-cross-dietetique-5-aliments-bruleurs-de-graisse

Snažíte se ze všech sil shodit pár kilo a již nevíte, jakou si máte vybrat dietu? Objevte 5 potravin, které spalují tuky. Zapamatujte si je!

(2)
Nahoru