ČTYŘI VÝHODY INDOOR CYCLINGU

Jaké jsou výhody indoor cyclingu neboli stále oblíbenější jízdy na rotopedu? Podívejme se na tři dobré důvody, proč si indoor cycling vyzkoušet.

 

Co znamená indoor cycling?

Indoor cycling či RPM je skupinovým cvičením indoor cyklistiky (v tělocvičně), kdy za motivační hudby jedete na stacionárním kole. Hodina je vedena zkušeným trenérem, který kombinuje cviky na posílení kardiorespirační soustavy s posilováním (hlavně spodní poloviny těla). Cvičení simuluje jízdu na skutečném kole, proto mají jednotlivé cviky různou intenzitu. Jedná se o velmi přínosnou fyzickou aktivitu, pokud se chystáte vyjet na vyjížďku na kole či pokud je vaším cílem rychlá redukce tělesné hmotnosti. Cvičení je pohybově nenáročné. Navíc nezatěžuje klouby, proto je vhodné i pro osoby trpícími problémy se zády.

 

Jak probíhají hodiny indoor cyclingu?

Kurz indoor cyclingu trvá v průměru od 30 do 80 minut. Cvičení spočívá v jízdě na kole v rytmu motivační hudby. Při jízdě se střídají pozice na kole i rytmus. Proto dochází ke střídání rychlého šlapání (sprintu), při němž se zrychluje tepová frekvence, a odpočinkového pomalejšího šlapání. Při cvičení jsou simulována stoupání i klesání. Je to velmi jednoduché: celou dobu pracujete s odporem pedálů, který nastavíte jednoduše otočným kolečkem. Odpor si můžete nastavit dle své úrovně a intenzity šlapání.

 

Proč začít s indoor cyclingem?

Posílení kardiovaskulárního systému

Ať již se chcete dostat do formy, či zlepšit svůj výkon, indoor cycling představuje kompletní cvičení, které je určeno každému a které je prospěšné pro kardiovaskulární systém. Díky tomuto cvičení bude vaše srdce odolnější a výkonnější při cvičení. Pokud budete cvičit pravidelně, bude se vám lépe dýchat, podpoříte proudění krve a dosáhnete lepších výsledků.

 

Rada trenéra: začátečníkům doporučujeme, aby se alespoň měsíc před první hodinou věnovali kardio tréninku.

 

Vybití energie

Rádi překonáváte své limity? Vyzkoušejte indoor cycling: při cvičení vybijete nejen fyzickou energii, ale podpoříte i svou psychickou stránku. Trenér vás bude motivovat k dosažení těch nejlepších výkonů. Překonejte sami sebe a ujeďte až 25 km za jednu hodinu indoor cyclingu. Již se nerozmýšlejte: je to velmi snadné, cvičení nevyžaduje koordinaci pohybů, stačí sedět na kole a šlapat!

 

Hubnutí

Indoor cycling je jedinečným prostředkem ke snížení tělesné hmotnosti, a to velmi rychle. Kombinuje totiž 2 nezbytná cvičení pro hubnutí: posilování a kardio trénink. Intenzita a doba cvičení mají za následek spalování kalorií (za jednu hodinu indoor cyclingu spálíte průměrně 700 kalorií, vše závisí na vaší úrovni i motivaci). Kromě úbytku hmotnosti je toto cvičení skvělé i pro duševní pohodu, dochází totiž při něm k uvolnění endorfinů, tedy hormonů štěstí.

 

Vypracujte si tělo

Indoor cycling není pouze o hubnutí, je také prostředkem, jak získat vypracované tělo, nohy a hýždě a přitom nenamáhat klouby. Při pravidelném cvičení tak zpevníte tělo a posílíte svaly, přitom nedochází k velkému nárůstu svalové hmoty.

 

 

 

Nyní už víte, že indoor cycling napomáhá udržet si kondičku i štíhlou linii a lze jej provozovat po celý rok. Je ideálním cvičením pro každého, kdo si chce ulevit od stresu, vybít energii, zapotit se a pobavit. Pokud chcete dosáhnout viditelných výsledků, je zapotřebí se indoor cyclingu věnovat alespoň dvakrát týdně a kombinovat jej s vytrvalostními cvičeními (strečing či jóga) a posilováním horní poloviny těla. Cvičit navíc můžete i doma na rotopedu. Takže již žádné výmluvy, indoor cycling lze provozovat za každého počasí.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru