DEN BEZ HŘÍCHŮ

(1)

Jeden den bez stresu, jen pro vás, hned teď… nechejte se vést.

 

9:00, poklidné probuzení

Dnes není třeba skákat z postele! Dopřejeme si čas na klidné probuzení. Pomalu otevřete oči, zhluboka se nadechněte břichem, poté vydechněte a vyprázdněte co nejvíce vzduchu. Poté se celí protáhněte tak jako to dělá kočka. Posaďte se na okraj postele a v poklidu vstaňte.

 

9:15, detoxikační šťáva

Víte, jak zbavit vaše tělo toxinů nahromaděných v průběhu noci? Vypijte sklenici s citronovou šťávou vymačkanou do vlažné vody. Pro pročištění těla a dobrý start do nového dne neexistuje nic lepšího. Tento citrus má i diuretické účinky a tudíž zlepšuje i průchod organismem.

 

9:30, zpevňující jóga

Udělat dobře tělu a uvolnit ducha, na to je nejlepší dát si pauzu s jógou. Pozice, kterou jsme vybrali, má hned několik blahodárných účinků: rozcvičuje páteř, rozepíná hrudní koš, rozepíná hrudník, promasírovává břišní oblast a zamezuje tak ukládání tuků a pomáhá pročistit pokožku a krevní oběh. Cvik je ideální pro probuzení svalů a celkové větší zpevnění.

 

Uštrasána: pozice velblouda

  • Provedení cviku: Klekněte si na zem, nárty chodidel jsou na zemi. Hrudník nechejte pomalu klesnout dozadu. Pokud vám to tělo umožňuje, chytněte se za paty. Když jste ve správné pozici, zvýrazněte prohnutí ještě víc zatlačením pánví směrem dopředu a nahoru. Hlava doprovází tělo v ohnutí. Udržujte tuto polohu, dokud to zvládnete, poté se pomalu vraťte do původní polohy, a zvedněte nejdříve jednu, poté druhou ruku.

 

  • Dýchání: nadechněte se při záklonu; vydechněte, až dosáhnete zadní polohy. Poté polohu udržujte a dýchejte normálně.

 

  • Bezpečnostní informace: myslete na správné zatažení břicha a na použití břišního popruhu; před záklonem si protáhněte hrudník a hlavu směrem nahoru, abyste nepřetížili vaše bedra.

 

  • Opakování: 4 opakování s malou pauzou.

 

10:00, čerstvá snídaně

Vyměňte šálek kávy za velký hrnek zeleného čaje. Nápoj s diuretickými a zároveň zeštíhlujícími účinky, který spaluje kalorie a brání vstřebávání tuků. Zkuste to bez mléka a bez cukru. A abyste nezůstali o hladu, dopřejte si krajíc celozrnného chleba s trochou másla, 1 nízkotučný tvaroh a pomeranč plný vitaminů.

 

11:00, porce čerstvého vzduchu

Dopřát si volný den, ale zůstat na kanapi: na to zapomeňte. Abyste se zbavili toxinů a načerpali pozitivní energii, nazujte tenisky a vyjděte si ven. Čerstvý a oživující ranní vzduch, ideální pro provětrání mysli. Pokud máte tu možnost, zvolte zeleň nebo ještě lépe mořské pobřeží a dopřejte si skutečnou energetickou koupel. Mořský vzduch podporuje silnou negativní ionizaci, která reguluje hladinu hormonu serotoninu, hormonu, který souvisí se stresem.

 

11:30, vitaminový koktejl

Zde jedna speciální energizující ovocná šťáva, která vašemu dni dodá jiskru, ale také díky ní dosáhnete našeho cíle zkonzumovat za den 800 g zeleniny. Vybavte se kvalitní odstředivkou schopnou odstředit maximum (velmi malé množství zbytkové sušiny). Zpracujte 2 jablka, 2 mrkve, 1/4 zázvoru. A je to.

 

12:30, lehký oběd

Zvolte nějaký lehký a chutný recept plný vitaminů: taboulé s quinoou a čerstvými bylinkami (viz Energetická bomba, Martine Fallon). Připravte si 200 g quinoy s trochou olivového oleje. Přidejte proužky kůry ze zelených citrónů, nahrubo nasekanými a na olivovém oleji opraženými mandlemi, 1 najemno nasekanou čerstvou zelenou papriku, malé kostičky cukety a okurky, nasekanou petržel a mátu. Trochu osolte.

 

14:00, čas na snění

Je čas vydat se do říše snů. Pohodlně si lehněte a ponořte se do knihy. Nechejte se ukolébat všudypřítomným klidem. Pokud na vás jde spaní, dopřejte si malou siestu. Studie prokázaly, že jedna odpolední siesta od 20 do 90 minut přispívá ke zlepšení intelektuální výkonnosti a snižuje riziko tloustnutí. Tato pauza během dne nijak nenaruší spánek během noci.

 

16:00, zeleninová svačina

5 mandlí + 1 sklenka rýžového mléka. Nenechejte se svést sladkým pečivem a na svačinu raději schroupejte pár mandlí. Pozor, ne více než jednu malou hrst! Mandle jsou chudé na cukry a jsou tak skvělou zbraní proti hladu, mají velký obsah vlákniny a bílkovin. Rýžové mléko je bohaté na pomalé cukry, vitaminy a minerály.Je jemné a výborně se tráví.

 

17:00, vzduchová bublina

Správně dýchat, to je základ všeho: ve zdravém těle zdravý duch. Je to nezměrná radost: ten pocit proudění vzduchu plícemi, proudění vzduchu, které nám dává život... Je nezbytně nutné vědět, jak používat tzv. břišní dýchání pro uklidnění organismu a překonání všech těžkostí, které dny skýtají.

 

Relaxační cvik: posaďte se na zem proti zdi nebo si lehněte na záda a pomalu a zhluboka se nadechněte nosem. Položte si dlaň na břicho a vydechněte ústy a břicho mírně stlačte (dlaní tlačte proti břichu). Poté se nadechněte nosem a nafoukněte pouze břicho (břicho se nafoukne). Pomalu vydechněte ústy (výdech je pomalejší než nádech). Cvik 3x opakujte.

 

18:00, večerní rituál

Jak lépe zakončit detoxikační den než příjemnou samostatnou masáží? Zde je 3-minutový každovečerní rituál, který zlepší váš krevní oběh a tudížodstraní toxiny: samostatná masáž břicha. Ideální pro odvodnění, pročištění, zabránění zadržování vody, usnadnění trávení. Začněte na břichu provádět krouživé pohyby ve směru hodinových ručiček. Pokračujte prohmatáváním: uchopte kůži jednou nebo dvěma rukama mezi prsty a palci a nechejte ji mezi prsty pozvolna proklouzávat.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Korkový blok na jógu
299,00 Kč*
4.40 / 5 16 Názory
    JÓGA
    conseils-yoga-astuce-yoga-en-vacances

    Jóga na dovolené je v módě a pobytů nabízejících stáže stále přibývá. Neváhejte a přihlaste se, abyste prožili léto mezi relaxací a meditací…

    (1)
    Nahoru