DETI: PRVNI SPORTOVNI KRUCKY

Kladete si otázku, který sport bude vašemu dítěti vyhovovat? Ať už je jeho volba jakákoliv, při každé aktivitě se naučí, jak kanalizovat svoji energii a rozvinout svoje schopnosti: pružnost, rovnováhu, soustředění, koordinaci. Domyos vám pomůže podpořit vaše dítě v jeho prvních sportovních krůčcích.

 

1- Dáme mu chuť

Radost: ta bude pro vaše dítě motorem k úspěchu ve sportovní aktivitě! Chcete-li mu dát chuť do sportu, zeptejte se ho na jeho názor, berte ohled na jeho záliby, očekávání a také volbu jeho kamarádů. Podpořte ho, ale nesnažte se ho nutit - můžete se stát, že pak ho budete vodit na sport z donucení. Sport se pro dítě nesmí stát synonymem dřiny. Často se stane, že se pro nějaký sport zapálí a stejně tak rychle je přestane bavit! Naslouchejte a pomozte mu pocítit radost z toho, co dělá.

 

2- Najdeme sport, který je pro něj stvořený

Jeho povaha

Máte doma malého bojovníka, šaška nebo plaché dítě? Zapřemýšlejte nad jeho koníčky a zájmy, abyste přišli na sport, který mu bude nejlépe vyhovovat. Pokud je fascinován bojovými sporty, nechte ho vyzkoušet judo nebo jiné bojové umění, při kterém pozná mnoho hodnot, jako respekt, přátelství, odvahu, slušnost a sebeovládání. Vyzkoušet jej mohou i plaché děti, kterým umožní porazit jejich stydlivost a zbavit se napětí. Pokud je velmi aktivní, nabídněte mu individuální nebo kolektivní sport, například gymnastiku, plavání, tenis, fotbal, basketbal… Pokud v něm převažuje umělecká stránka, vybídněte ho k tanci nebo cirkusovému umění. U hyperaktivního dítěte vyzkoušejte jógu, která ho zklidní, naučí ho kontrolovat jeho emoce a kanalizovat energii.

 

Jeho věk

Nasměrujte ho ke sportu, který odpovídá jeho věkové kategorii.

 

Ti nejmenší (18 měsíců - 4 roky)

Od 18 měsíců můžete vyzkoušet Baby Gym, která je vhodná pro rozvoj psychomotoriky. Na programu: dráhy zaměřené na motoriku, tanec, zpěv… Rodiče a děti společně sdílí chvíli oddechu, hry a zábavu a objevují radost z cvičení a pracují na motorice, rovnováze, koordinaci.

 

Malé děti (5-8 let)

Mezi 5 a 8 lety se dítě potřebuje vybít a musí poznat opravdovou radost ze hry. Tělesné schéma je rozvinuté a dítě si může vybrat sport, který se mu líbí. Pro tuto věkovou kategorii doporučujeme zvolit aktivitu, která rozvíjí rovnováhu, koordinaci a soustředění.

Gymnastika a tanec jsou ideální disciplíny k ovládnutí těchto schopností a navíc přispívají k rozvoji kreativity a ohebnosti. Zvolte judo nebo-li nauku o životní filozofii, která zlepší jeho sebeovládání a naučí ho respektovat soupeře. Jízda na koni se určitě bude líbit stydlivým dětem, kterým pomůže k sebedůvěře a naučí je starat se o zvíře. Pro rozvoj obratnosti se zaměřte na tenis. Chcete-li v dítěti vzbudit kolektivního ducha, respekt k druhým a naučit ho společenským pravidlům, seznamte ho s kolektivním sportem. Ti obratnější, kterým se líbí riziko, najdou zálibu v lezení. Od nejútlejšího věku můžete děti brát na hodiny plavání, které představuje zábavnou a úplnou aktivitu posilující celé tělo.

 

Větší děti (8-10 roků)

V 8 letech dítě přechází z objevování sportu na zdokonalení a soutěžení. Vsaďte na koordinační a bojové sporty, individuální nebo kolektivní: fotbal, basketbal, ragby nebo házená, bojová umění , tenis.

 

Před pubertální děti (10 let a více)

Je to období, ve kterém mohou ti největší začít s vytrvalostním sportem (cyklistika, běh). Ti nejvíce soutěživí mohou vyzkoušet atletiku nebo tenis, které jim pomohou rozvinout soustředění a odhodlanost.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Trampolína Essential 365 zelená + ochranná síť
6 299,00 Kč*
4.30 / 5 422 Názory
    FITNESS
    conseils-astuce-fitness-enfants

    Sportovní aktivita je pro ty nejmenší velmi důležitá. Posílit se, seznámit se s kolektivem, poznávat a hlavně užít si: tolik pozitiv, která sportovní aktivita dětem přinese.

    Nahoru