JAK CELKOVĚ POSÍLIT SVOJE ZÁDA?

(1)

Dorzální stěna je v posilování jednou z nejkomplexnějších svalových skupin. Chcete-li rovnoměrně rozvinout svalovou hmotu bez rizika poranění a zmírnit bolesti zad: jak pracovat na svalech?

 

Záda se skládají z velkých a malých svalů

Posilování zad je komplexní, protože sestává z mnoha povrchových a hlubokých svalů. Dělí se na dvě kategorie: velké svaly, jako široký sval zádový a trapézové svaly a malých svalů, jako velký sval rhombický a malý sval rhombický.

Pokud správně posilujete velké svaly, ty malé se budou rozvíjet obdobně.

 

K dosažení vyvážené postavy a zdraví je důležité posilovat kompletně všechny zádové svaly.

 

Proč posilovat celá záda?

Když posilujete celá záda, říká se tomu kompletní rozvoj.

 

Proč je to důležité?

Pokud se zaměříte jen na některé svaly, ostatní budou málo vyvinuté, tzv.„slabé svaly. Slabší sval pak hůře snáší námahu a zátěž. Takové narušení rovnováhy bude mít za následek riziko poranění.

A to je důvod, proč posílit celá záda.

 

Jak posilovat záda?

Na jejich posílení jsou nevyhnutelné tři pohyby vestoje:

  • horizontální přítahy: ruka se ohýbá v lokti a pohybuje se zepředu dozadu se zátěží

  • vertikální přítahy: zvedáte paže zdola nahoru nad hlavu se zátěží

  • zvedání ramen, pro posilování trapézových svalů zvedáním ramen například na posilovací lavici.

 

Tyto tři pohyby působí na trapézové svaly a široký zádový sval a nepřímo na malé zádové svaly.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru