JAK DODRŽET SVÁ SPORTOVNÍ PŘEDSEVZETÍ?

Přestože si začátkem ledna dáváme mnohá správná předsevzetí, některá zůstanou jen snem… Přestože je každý nadšen myšlenkou sportovat nebo zhubnout, vůle vždy nestačí… Podívejte se, jak dodržet vaše sportovní předsevzetí.

 

Proč nedodržíme naše správná předsevzetí?

Sportovat, zhubnout, přestat kouřit… po 1. lednu si dáváme mnohá předsevzetí. Pro své zdraví je každý odhodlán zdvojnásobit svá úsilí pro dosažení dobré fyzické kondice. Ale realita je často úplně jiná: málokdo dokáže dodržet svá sportovní předsevzetí. Jak to vysvětlit? Zdá se, že ve většině případů je to kvůli nedostatku vůle…

 

Ale nejenom: vědečtí pracovníci rovněž poukazují na naše biologické předpoklady, na naši lenost. Chemické látky produkované lidským organismem (endokanabinoidy) aktivují některé receptory v našem mozku, které prý kontrolují nervový přenašeč (neurotransmiter) podstatný pro motivaci. Z tohoto důvodu si nejsme všichni rovni z hlediska vůle dodržet svá předsevzetí. Je kvůli tomu třeba omlouvat naši lenost…?

 

Rady pro dodržení svých sportovních předsevzetí

Existuje účinná metoda pro dodržení svých sportovních předsevzetí? Abychom vám pomohli, nabízíme vám rady Pierra, sportovního kouče Domyos.

 

1) Vytyčit si uskutečnitelný cíl

Proč usilovat hned o Měsíc? Usilovat o nemožné není k ničemu, je to nejlepší cesta, jak se nechat odradit. Pro dodržení svých předsevzetí a udržení motivace si vytyčte rozumný cíl podle své vlastní fyzické kondice: pokud chcete zhubnout, neočekávejte, že to bude o více než 2 kila za měsíc, i to je dost. Pamatujte si, že ať už je váš cíl jakýkoliv, okamžité výsledky se nedostaví. Postupujte pozvolně, pomalu, nepřeskakujte etapy. A přemýšlejte o krásné odměně, která vás očekává.

 

2) Cvičte s koučem

Při sportování (a tentokrát už opravdovém!), se neváhejte obrátit na profesionály. Ve vašem fitness centru si nechte poradit sportovním koučem při stanovení vašeho sportovního plánu. Nejlepším řešením je individuální bilance, test umožňující zjistit svou skutečnou fyzickou kondici. S doprovodem budete mít všechny trumfy ve svých rukou. Budete tudíž cvičit správně a rychleji dosáhnete svého cíle.

 

3) Zvolit si tu správnou aktivitu

Bylo sportování vždy dřinou? Našli jste si ten správný sport? Ten, při kterém trénujete s radostí… Aby se vám vrátila radost z pohybu, zjistěte nejprve, jaké sporty jsou vám k dispozici v místě vašeho bydliště. Dozvíte se, tak čemu odpovídají vaše cíle. Vyzkoušejte nové kurzy pro jednotlivce, ve skupině, nebo proč ne v exteriéru… a zjistěte, co by se vám líbilo. Jenom vám to pomůže udržet svou motivaci a dodržet svá předsevzetí.

 

4) Udělat si čas

„Nemám čas“… je to refrén, který se stal součástí vašeho běžného jazyka? Abyste dodrželi svá sportovní předsevzetí, je absolutně nezbytné, abyste se uvolnili. Pokuste se zahrnout sport do svého týdenního plánu v co možná největší míře. Sportovat ráno, v poledne nebo večer… každá příležitost je dobrá. Po chvilce sportu budete po celý den výkonnější. Jen tak mimochodem, nikdy jste se po sportování necítili opravdu v pohodě? Vyprázdnit si hlavu, zapomenout na starosti, cítit se dobře ve svém těle… je tak důležité.

 

5) Sestavit tréninkový plán

Teď jste připraven(a) sportovat a udělat si pro sebe čas. Od nynějška si sestavte tréninkový plán a začleňte své nové návyky do vašeho denního rozvrhu. Jaké tempo zvolit pro dodržení svých předsevzetí? Nejméně 2 krát týdně, ideálně 3 krát, pokaždé jednu hodinu. A pokud byste neměli dost času nebo by se vám za chladného počasí nechtělo ven, máme pro vás to správné řešení: cvičte ve vašem obývacím pokoji! Ano, i to je možné, díky Domyos Live, bezplatně poskytovaná služba, díky které lze každý den cvičit doma online. Vyzkoušejte tuto novou zkušenost zde.

 

6) Překonat svůj cíl

Snažte se nahlížet na svá správná předsevzetí pozitivně, abyste je dodržovali i po určité době. Nahlížet na věc z té dobré stránky je nezbytné pro udržení motivace. Naučte se překonávat svůj cíl: znovu jste začali sportovat, pochopitelně, pro dosažení určitého cíle, který jste si vytyčili, ale stále si opakujte, že fyzická aktivita je výborný prostředek, jak zůstat v plné formě a být zdravý. Váš duševní stav je prvořadý: dělejte věci s radostí, aniž byste se ohlíželi na výsledky druhých. Myslete především na sebe sama, na svou duševní pohodu. Ostatně uvidíte sami, že tak je snazší dosáhnout výsledků.

 

 

 

Teď už znáte několik rad, které vám pomohou udržet si motivaci na začátku tohoto roku. Neváhejte: začněte s realizací jednoho ze svých správných předsevzetí. A představte si, jaké výhody vám to může přinést…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru