JAK ZVLÁDAT STRES?

(1)

Rychlý návrat: metro, práce, postel… Návrat vás nijak nešetří, cítíte, že vaše tělo je vyčerpané a bez špetky energie. Zaplněný diář, celá řada schůzek, tisíce úkolů... už ani nevíte, kde máte hlavu. Napětí se hromadí, jen samé starosti a potíže. Tohle vše je třeba rychle zastavit! Odteď se naučte se zklidnit a dát všem starostem KO. Zde jsou 4 dobré rady, jak se naučit zvládat stres a udržet si formu.

 

Žádná dieta, žádné deprese!

Rada těm, které jsou od přírody stresované: řekněte dost dietám, které vám lezou na nervy. Pro citlivější osoby nejsou diety nijak vhodné. U osob s křehkou psychikou stres způsobuje zvýšenou konzumaci potravin. A důvodem této křehkosti jsou...diety! Příliš mnoho omezení ve skutečnosti spouští mechanismy, které způsobují hlad. Ženy, které jsou posedlé svou linií, jsou zároveň zranitelnější z hlediska stresu. Jedí pak ještě víc, často tučná a sladká jídla, která jsou zdrojem potěšení. Výsledek: přírůstek hmotnosti, který je sám o sobě rizikem dalšího stresu... a takto stále dokola! Dejte proto přednost zdravé a vyvážené stravě, aniž byste se musela trápit přísnými dietami. Je to lepší pro mysl i pro linii.

 

Odpočinek při hudbě

Vše kolem na vás doléhá, nevíte kam dříve a nemáte čas se ani na chvíli zastavit a odpočinout si? Nedovolte, aby na vás vnější svět působil agresivně. V poledne si dejte 100% zen pauzu. Jak? Načerpejte novou sílu mimo vaše pracovní prostředí. Běžte se projít ven na čerstvý vzduch a unikněte ze stresujícího prostředí: běžte do parku, do zeleně, nebo klidně k sobě domů. Vyberte si klidné místo, na kterém nebude nikdo a nic rušit tento váš rituál. Abyste navodila dokonalý pocit intimity, vytáhněte MP3 přehrávač a pusťte si nějakou uklidňující melodii nebo relaxační hudbu… nechejte se unášet každou notou a okolním prostředím a pocítíte opravdovou pohodu. I sluch se může podílet na odpočinku, proto už na nic nečekejte: zažeňte stres… hudbou.

 

Návrat do skutečného života

Váš smartphone provází všechny vaše kroky a zdá se, že vám již přirostl k uchu? Ano, pak jste právoplatným členem této generace. Ačkoli i jeden den bez telefonu se vám zdá být nemožný, je nejvyšší čas dát si od něj pauzu... Nemějte strach, že něco zmeškáte, tentokrát je třeba se odpojit. Jednou týdně se věnujte tomuto rituálu: vypněte VŠECHNY technické a elektronické hračky, abyste byli konečně chvíli o samotě (ne, ani televizní ovladač...). Není nic lepšího pro zbavení se stresu: nyní jste ve skutečném světě, zcela oproštěném od všech, kteří jsou někde připojení.

 

Uvolnění napětí pomocí jógy

Jak se na konci dlouhého dne zbavit všeho stresu? Zde je cvik jógy ideální pro dobití baterií: pozice "Shavasana". Lehněte si na záda na podložce na jógu a uvolněte všechno napětí. Paže a nohy jsou mírně pokrčené, dlaně směřují k obloze, oči jsou zavřené. Proveďte uvolňující nádech a pokračujte: na začátku pomalý a hluboký, poté pravidelně dýchejte.  Zapomeňte na všechny věci, které vás trápí a které by mohly rušit vaše soustředění. Takto zůstaňte ležet několik minut. Cvik se možná zdá být velmi jednoduchý, vyžaduje však naprostou nehybnost. Znamená to, že svou veškerou pozornost musíte soustředit na to, abyste tělo udrželi zcela nehybné. Tato poloha je obzvláště užitečná pro uvědomění si vlastního těla, vyprázdnění hlavy a soustředění se na pouhé "tady a teď. Můžete ji vyzkoušet v případě stres, nespavosti nebo nervozity.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
VŠECHNY TIPY
conseils-zen-soyez-zen

Už vás zase dohání stres? Objevte účinné metody, jak si každý den zachoval klid a vyrovnanost.

Nahoru