JAKÉMU SPORTU SE VĚNOVAT BĚHEM DIETY?

Pokud by existoval zázračný recept nebo nárazová dieta , díky kterým by bylo možné hubnout rychleji, jistě by se o tom vědělo! Možná vás zklameme, ale hubnutí je otázkou zdravého rozumu. Zjistěte proč.

 

Ať už chcete zhubnout 2, 5 nebo 10 kilo, je to stále ta stejná písnička. Je třeba začít vyvážením stravy v závislosti na vaší osobnosti (věk, pohlaví, styl života…), a poté tento nový režim stravování spojit s fyzickým cvičením. To je ta nejlepší kombinace pro přetvoření vaší siluety: pokud během dne spálíte více kalorií, než jich přijmete, účinně se zbavíte tukových zásob ve vašem těle. Je ale potřeba SE HÝBAT! 

 

Předtím, než si vyberete

Věděli jste, že váš organismus při sportu nesahá do zásob cukrů a tuků stejným způsobem? Ve skutečnosti využití energetických zásob závisí na typu a intenzitě zátěže. Naše tělo využívá různých druhů "pohonných látek", které se spalují v závislosti na vykonávané fyzické aktivitě. Například u málo intenzivních sportů, u kterých je důležitější vytrvalost po dobu tří a více minut, v našem těle mobilizujeme zásoby cukru a poté tuku. Pro hubnutí je tento způsob využití energie velmi zajímavý.

 

Zapamatujte si, že tuky se spalují především při mírné a dlouhodobé námaze spíše než při krátkém a intenzivním cvičení. Díky dobrému okysličení je možné trénovat soustavně i několik hodin. Čím více budete trénovat, tím více budete hubnout. Pro účinnější hubnutí trénujte v aerobním pásmu, tedy mezi 60 a 70 % vaší maximální tepové frekvence (MaxTF). Této hodnoty teoreticky dosáhneme následujícím způsobem: 220 minus věk dané osoby (226 u žen, kterým srdce bije mírně rychleji než mužům).

 

Jaký sport zvolit pro hubnutí?

Vytrvalostní sporty, bez váhání! Není nic lepšího než chůze, běh nebo šlapání do pedálů. Pokud to čas dovoluje, věnujte se sportu na čerstvém vzduchu, lépe se uvolníte. Pokud se ke sportu vracíte nebo s ním začínáte, zkuste kardio trénink. O jeho blahodárných účincích při hubnutí je slyšet ze všech stran. Rovněž je to skvělý prostředek, jak natrénovat správné dýchání a zlepšit zdraví svého srdce. Je základem veškerého tréninku vedoucího ke zlepšení fyzické kondice a zpevnění těla. Můžete využít několik různých strojů a přístrojů: chodecký nebo běžecký pás, cyklistický nebo eliptický trenažer, stepper nebo veslařský trenažer. Můžete cvičit v tělocvičně nebo - pokud zainvestujete do tohoto typu materiálu - u vás doma, máte tak k dispozici další výmluvu, proč nevystrčit nos ven. Nakonec si zapamatujte, že neexistuje jen jedna činnost, která je vhodnější než všechny ostatní, vše záleží na stavbě vašeho těla, vašem věku nebo váze. Zvolte takový sport, který vám odpovídá a kterému se budete věnovat s chutí!

 

Jak trénovat a hubnout?

Klíčové slovo: pravidelnost. Pro dosažení dlouhodobých výsledků není nic lepšího. Stanovte si sportovní plán, aby měly vaše tréninky pravidelnost. Ideálem je alespoň 30 minut každý den nebo tři tréninky týdně od 45 do 60 minut. Důležité je se fyzické aktivitě věnovat pravidelně spíše než jen občas a intenzivně. Trénink veďte postupně, nepřekračujte své vlastní limity. Poslouchejte své tělo a hlídejte si zejména snadné a lehké dýchání. Během tréninku, i když jste mírně zadýchaní, musíte být schopni hovořit, říci alespoň čtyři nebo pět slov. Během zátěže také nezapomínejte na správný pitný režim! Za pouhé dva nebo tři měsíce můžete takto zhubnout a získat zpět štíhlou linii.

 

 

 

K tomu, abyste pomocí sportu zhubli rychleji, vede několik cest. Nedávejte se cestou přísné diety, ohrozili byste tak rovnováhu svého organismu. Dejte raději přednost zdravé stravě ve spojení s fyzickou aktivitou.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru