JAKÝ TYP POSILOVÁNÍ PRO ŽENY?

Spousta žen se obává, že posilováním nabudou svalové hmoty a budou mít silné ruce. Přesto hodně slavných osobností si díky posilování vytvarovalo postavu. Jste připraveny vyzkoušet posilování s Domyos?

 

Na rozdíl od obecného mínění z vás totiž posilování neudělá kulturistu. Vše závisí na správné intenzitě! Pokud zdravě jíte a věnujete se kardio tréninku, budete při posilování spalovat tuky. Jaké jsou příznivé účinky?

 

  • Posilování je ideální k hubnutí

Pokud chcete zhubnout, mějte na mysli, že čím více budete posilovat, tím více kalorií spálíte. Svaly ale vyžadují spoustu energie, proto je ideální kombinovat posilování s kardio tréninkem.

  • Posilování tvaruje postavu

Pokud posilujete celé tělo správnými cviky, dochází k jeho zpevnění a vytvarování. Navíc také předcházíte vzniku bolesti, zejména v oblasti beder.

  • Posilování chrání svaly

Posilování se zátěží zpevňuje také kosti. Je to tedy skvělá metoda, jak předcházet osteoporóze.

 

Získáte tak štíhlou a vytvarovanou postavu s pěknými svaly: to je přece dobrý důvod proč vyzkoušet posilování!

 

Jakými cviky v posilovně začít?

 Začátečníci by se v posilovně nejdříve měli věnovat cvičení na posilovacích strojích. Vybírejte si takové stroje, na nichž budete posilovat jen určité svalové skupiny (kvadricepsy, hamstringy, tricepsy, bicepsy, zádové svalstvo atd.). Posílení tak bude zacílené vždy na jednu oblast, zajistíte správné a bezpečné provádění cviků.

 

Zapamatujte si: ať již cvičíte na jakémkoliv přístroji, vždy při posilování mějte zpevněné břišní svaly a rovná záda. Nebudete tak zatěžovat bedra. Navíc: pokud nemáte v některých svalech sílu, není to důvod, abyste se je při posilování nezapojovali! Naopak, vaším cílem je mít přece rovnoměrně posílenou postavu. Provádějte proto stejný počet opakování s pravou i levou polovinou těla. Abyste to s posilováním nepřehnaly, vždy nechte svalům 48 h na regeneraci.

 

Kruhový trénink je správným kompromisem

Jedinečné cvičení na harmonicky tvarovanou postavu. Pokud tedy rovnoměrně a správně posilujete všechny svaly. Kruhový trénink v sobě spojuje posilování, kardio trénink, cviky s udržením rovnováhy, a to v krátkém čase a při vysoké intenzitě. Rychle posílíte tělo a zvýšíte svoji odolnost. Navíc poznáte komplexní, různorodé a zábavné cvičení.

 

Jaké svaly posilovat? Kolik opakování/sérií cviků?

Zejména je třeba posilovat následující svaly: kvadricepsy, hamstringy, hýžďové a břišní svaly, bicepsy/tricepsy, bedra, prsní a zádové svalstvo.

  • Pokud si přejete mít štíhlou postavu a nepříliš mohutné svaly, cvičte s lehkou zátěží a provádějte 3 až 4 série 20 až 25 opakování. Počet opakování můžete samozřejmě zvýšit, pokud pro vás posilování nebude náročné.

  • Pokud chcete nabrat svalovou hmotu, posilujte s velkou zátěží a provádějte 3 až 4 série po 8 až 10 opakování, dle vaší fyzické kondice.

Zapamatujte si: zádové a bederní svalstvo posilujte vahou vlastního těla. Mnoho cvičení totiž namáhá tyto svaly, tudíž není třeba při cvičení přidávat zátěž. Navíc pokud nejsou cviky prováděny správně, hrozí bolesti zad a hlavy.

 

Je posilování s vahou vlastního těla vhodné pro ženy?

Mnoho žen nechce posilovat, jelikož se domnívají, že by museli chodit do tělocvičny plné kulturistů… Existuje však i jiné řešení: posilování doma s několika pomůckami (činkami, posilovacími gumami) a vahou vlastního těla. Přesto je zapotřebí věnovat pozornost prováděným cvikům,  aby nedošlo ke zranění. Posilování s vahou vlastního těla, například dle metody Lafay, sice vyžaduje motivaci a disciplínu, ale umožňuje posílit celé tělo. Jedná se o cviky, při nichž se využívá odpor a váha vlastního těla. Jaký je jeho přínos? Zlepšení motoriky, síly a výdrže. Tato posilovací metoda je ideální pro ženy, jelikož umožňuje posilovat celé tělo.

 

 

 

I když jste žena, můžete posilovat svaly celého těla beze strachu, že byste si vybudovala extrémně svalnatou postavu. Pokud se tomuto posilování budete věnovat dvakrát až třikrát týdně (3 až 4 série o 20 až 25 opakování pro zeštíhlení a 8 až 10 pro nabrání svalové hmoty), budete řádně respektovat 48 h na regeneraci svalů, dosáhnete krásné štíhlé postavy. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Kettlebell 4 kg
339,00 Kč*
4.00 / 5 1 Názor
    Činková sada 20 kg
    1 299,00 Kč*
    4.70 / 5 6 Názory
      Nahoru