K ČEMU JSOU DOBRÉ SQUATY?

(3)

Znáte přínosy squatů? Pokud ne, níže naleznete více informací o tomto posilovacím cviku.

 

Hledáte cvik zpevňující a tvarující hýždě a stehna, tedy místa, kde se převážně hromadí tuk? Tak už nehledejte! Cvičení, které tvaruje spodní polovinu těla a zabraňuje hromadění tuků, to je squat. Poznejte přínosy tohoto cviku.

 

Co je squat?

Squaty jsou základní a efektivní cviky pro všechny druhy sportů. Jde o cvičení sloužící k posílení svalů. Jak to funguje? Správně se postavte: výchozí poloha je vestoje, chodidla mírně vytočená, rozkročená víc než na šířku ramen, zrak se upírá do dálky. Poté pokrčte nohy, hýždě směřujte dozadu a záda přitom mírně dopředu (záda ale zůstávají rovná, ramena tlačte dolů a špičkami se stále dotýkejte země). Pokud cvik děláte správně, ucítíte hýžďové a stehenní svaly. Následně stáhněte bříško a hýždě a vraťte se do výchozí pozice. Tip: nemáte-li dostatečně pružné kotníky, podložte si mírně paty.

 

Jaké jsou přínosy squatů?

Squat je cvikem určeným k posílení spodní části těla! Zaměřuje se převážně na stehenní svaly a na hýždě (kvadricepsy, přitahovače a hamstringy). Při pravidelném cvičení dojde k posílení svalů, cvičení se tak stává účinnějším a šetrnějším ke kloubům. A to není vše: namáháním stabilizačních svalů dochází ke trénování stability. Navíc při pravidelném cvičení budete schopni dělat stále nižší squaty. Cvičení squatů je velmi důležité pro sporty, kde je nezbytná akcelerace (běh, sprint, tenis apod.), jelikož zatěžuje právě ty svaly, které nesou váhu našeho těla.

 

Hubnout pomocí squatů: hec, nebo kec?

Určitě jste slyšeli o 30 Days Squat Challenge, a tak se ptáme, zda je vůbec možné hubnout jen za pomoci squatů. Je to sice škoda, ale bohužel to možné není! Základním přínosem squatů není v žádném případě hubnutí. Squaty slouží především ke zpevnění těla. Samozřejmě časté opakování těchto cviků napomáhá kalorické spotřebě a zabraňuje ukládání tuků na hýždích a stehnech. Proto můžeme říci, že squaty napomáhají k hubnutí určitých částí těla. Pro zhubnutí existuje jen jedna rada: nejlepší je posilování svalů spojené s kardio cvičením! Ke squatům je tudíž třeba přidat běh na pásu, jízdu na eliptickém trenažéru či step aerobik.

 

Zaprvé, posilování svalů umožní zrychlit bazální metabolismus, takže budete spalovat více kalorií jak během odpočinku, tak během fyzické aktivity. Zadruhé, kardio trénink podporuje lipolýzu, tzn. „využívání“ tukové hmoty jako energie. Jezte vyváženou stravu a snažte se ideálně třikrát týdně hodinu cvičit a kombinovat 50 % posilování svalů a 50 % kardio tréninku. Vždy začínejte squaty, než přejdete k vytrvalostnímu cvičení. Tím nastartujete energetickou spotřebu a budete spalovat tuky rychleji.

 

 

 

Takže teď už víte, že pouze squaty k hubnutí nevedou. Naopak, slouží ke zpevnění a posílení spodní části těla. Pokud chcete mít štíhlejší hýždě a stehna, doplňte vytrvalostní cvičení o squaty, abyste na těchto místech spálili tuk .

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Sada činek na fitness 30 kg
1 799,00 Kč*
4.00 / 5 210 Názory
    Činková sada 50 kg
    2 799,00 Kč*
    4.00 / 5 274 Názory
      FITNESS

      Mnoho žen má problémy se žílami, které se projevují pocitem těžkých nohou, pocity únavy a křečovými žílami. Jak předcházet těmto potížím a omezit pocit těžkých nohou? Vyzkoušejte naše rady proti těžkým nohám.

      FITNESS

      Chcete-li mít štíhlé nohy, není nic lepšího než tělesná aktivita. Několik rad vám také pomůže k dosáhnutí cíle, o kterém sní všechny ženy…

      (2)
      Nahoru