KDO BY CHTĚL MÍT CELULITIDU?

(1)

Celulitida, pomerančová kůže, jezdecké kalhoty… Mnoho žen by se těchto slov rádo zbavilo jednou provždy. Mezi všemi metodami dostupnými pro odstranění nevzhledných tukových polštářků je třeba najít tu, která se zdá být nejvhodnější pro typ celulitidy, kterou trpíme. Odhalte naše triky pro boj s celulitidou.

 

Když se nás celulitida drží a drží…

Jedno z největších přání žen, aby se mohly cítit lépe ve svém těle, je nepochybně: odstranit tu zatracenou celulitidu, která se jich drží jako klíště. Jelikož není vůbec snadné ji odstranit, je třeba dokonale znát svého „nepřítele“ a dobře rozpoznat různé typy celulitidy, jako jsou tuková celulitida (nadváha, nedostatek pohybu), infiltrovaná nebo otoková celulitida (špatný krevní a lymfatický oběh, příliš slaná strava) a fibrózní celulitida (dlouho uložená a zapříčiněná průmyslovými cukry a sedavým způsobem života). Dědičná predispozice může vysvětlit vznik celulitidy, ale to není vše. Do hry totiž vstupují i další faktory…

 

Typy celulitidy

Pro volbu správné metody pro boj s celulitidou a správné diety proti celulitidě, je nezbytné rozpoznat její typ. Na základě této diagnostiky budeme moci zvolit tu nebo jinou metodu pro účinné odstranění tukových polštářků.

 

Tuková celulitida

Co je to? Lze ji považovat za nepřítele žen č. 1, neboť je nejběžnější. Nesouvisí s oběhovými potížemi, ale spíše s nadváhou, příliš tučnou stravou a nedostatkem sportovní činnosti. Když má totiž naše tělo větší přísun energie a tučných potravin, než co spotřebuje, objem hypodermu se zvětší, což změní vzhled pokožky.

 

Jak ji rozpoznat? Usazuje se na stehnech, hýždích (na proslulých jezdeckých kalhotách) a břiše. Je měkká, ale na dotek není bolestivá.

 

Jak s ní bojovat? Pokud se chcete zbavit tukové celulitidy , zapovězte cukry a vařené tuky.

Prostě jen upravte svou každodenní stravu, upřednostňujte čerstvé potraviny, zdroj vitamínů a minerálů. Nezapomínejte na pravidelnou aktivitu, především vytrvalostní: kardio trénink přinutí vaše tělo čerpat ze svých zásob a tím vylučovat tukové buňky. Každý den cvičte alespoň 30 minut na rotopedu, provozujte rychlou chůzi nebo běh na pásu, což vám pomůže snížit tukovou hmotu. Zvolte si i posilování, které modeluje postavu a stimuluje svaly, a to i ty, které jsou těsně pod kůží (a tudíž v těsné blízkosti celulitidy).

 

Infiltrovaná neboli otoková celulitida

Co je to? Tato forma celulitidy často souvisí s oběhovými potížemi (žilní a lymfatický návrat), které brání správnému oběhu vody ve vašem těle a zadržují nadbytečné množství vody mezi buňkami. Vytváří se v důsledku nadměrného zadržování vody a nedostatku fyzické aktivity.

 

Jak ji rozpoznat? Infiltrovanou celulitidou trpí většinou štíhlé ženy. Lze ji snadno rozpoznat, neboť ji často doprovází pocit těžkých nohou. Pomerančová kůže je lehce viditelná i bez stlačení pokožky. Pokožka je spíše poddajná a hrbolatá. Usazuje se tak trochu po celém těle: břicho, boky, hýždě, stehna, lýtka, kotníky a paže. Tento typ celulitidy lze odstranit ze všech nejsnadněji a nejrychleji.

 

Jak s ní bojovat? Pro odstranění infiltrované celulitidy je třeba zvolit cílenou strategii zaměřenou na odvodnění a pročištění. Co se týče sportu, upřednostňujte sporty typu aquabike nebo se pusťte do cvičení na rotopedu; favorizují totiž odstraňování dlouhodobě usazených tukových buněk a obnovu oběhového systému. Co se týče stravy, upřednostňujte ovoce a zeleninu bohaté na antioxidanty a citroflavonoidy. Grapefruit, citron nebo pomeranč vám pomůžou chránit cévní buňky a snižovat propustnost kapilár. I česnek je ideálním prostředkem pro aktivaci oběhového systému. Krémy proti infiltrované celulitidě vám rovněž pomohou při drenáži a aktivaci krevního a lymfatického oběhu, a při eliminaci odpadních látek včetně lipidů. Pro dosažení dobrých výsledků nohu vždy masírujte odspoda nahoru, od kotníků k pasu.

 

Fibrózní celulitida

Co je to? Je to nejodolnější forma celulitidy, neboť je nejstarší. Velmi často je zapříčiněna nadměrným přísunem průmyslových cukrů: sladké pečivo, sody, průmyslově zpracované potraviny… atd.

 

Jak ji rozpoznat? Kompaktnější a hlubší, fibrózní celulitida je na dotek tvrdá. Je dosti bolestivá a dobře hmatatelná při stlačení pokožky. Souvisí se ztrátou pružnosti kolagenových vláken, které se stahují kolem adipocytů. Efekt pomerančové kůže je v tomto případě výrazně viditelný. Kožní tkáň je spíše ochablá.

 

Jak s ní bojovat? Pro její odstranění se budete muset přinutit k maximálnímu pohybu. V tomto případě není nic účinnější, než fitness aktivity: kombinace kardio cvičení, cvičení pro posilování svalů a cílených protahovacích cviků (stehna, břišní svaly, hýždě) bude účinná pro pročištění tkání. Vyzkoušejte circuit training, step, aerodance, cycling (biking) nebo dokonce zumbu. Klasický tanec je rovněž velmi účinným prostředkem pro boj s tímto typem celulitidy. Musíte z jídelníčku vyloučit veškeré průmyslové cukry a večer všechny pomalé a rychlé cukry. Dávejte si pozor na takzvané „light“ produkty; i když byly vyrobeny s menším množstvím cukrů, někdy mohou obsahovat velké množství rafinovaných cukrů. Zaměřte se především na potraviny bohaté na antioxidanty, jako jsou vitamíny C a E, selen, beta-karoten a zinek. Ovoce (například: pomeranče, jablka, červené plody…), čerstvá zelenina (např.: celer, cuketa, mrkev, brokolice…) a luštěniny (např.: fazole, čočka, loupaný hrách…) by měly být součástí vašeho nového jídelníčku. Dávejte přednost bílkovinám, jezte maso (krůtí, kuřecí), ryby, mořské plody a vejce.

 

Fitness doplňky k boji proti celulitidě

Kromě pravidelné fyzické činnosti venku nebo ve fitcentru, cvičte i doma za pomoci fitness doplňků účinných proti celulitidě: mini stepper, švihadlo. Odhalte jejich blahodárné účinky.

 

Stepper

Jde o skutečně velmi účinný fitness stroj proti celulitidě, s jeho pomocí lze mít sport jako zábavu a přitom shodit nějaké to kilo. Jeho princip? Stojíte na malých schůdcích a simulujete chůzi do schodů. Výsledek: vaše postava se zpevňuje, váš dech zlepšuje. Při každodenní cvičení po dobu 30 minut stepper účinně působí na tukové tkáně. Jeho účinek je především zaměřen na nohy a hýždě; pravidelné cvičení napomáhá redukovat pomerančovou kůži. Cvičení kombinujte se zdravou a vyváženou stravou, co nejvíce se vyhýbejte potravinám příliš bohatým na cukry a tuky, a máte to!

 

Skákání přes švihadlo

A co tak v boji proti celulitidě zkusit skákání přes švihadlo? Tento drobný fitness doplněk může být velmi užitečný: vynikající pro hubnutí, pro tonizaci těla, pro zvýšení vytrvalosti a odstranění tzv. „špatných“ tuků; určitě se vám zalíbí. Skákáním přes švihadlo se do pohybu dají svaly, které přivodí masáž hlubokých žil a lymfatického systému. Výsledek: zlepší se váš oběh, zmizí žilní potíže a potíže se zadržováním vody. Spalováním kalorií během cvičení snižujete svou tukovou hmotu. I když celulitida zázrakem nezmizí, zmírní se a nebude tak viditelná.

Zpočátku cvičte se švihadlem třikrát týdně, vždy 3 série po 2 minutách. Mezi každou sérií skoků si odpočiňte 10 až 15 vteřin. S postupem cvičení maximalizujte své výsledky tím, že na kotníky nasadíte zátěže.

 

 

 

Nyní znáte několik triků pro účinné odstranění celulitidy. Přestože může být celulitida dědičného charakteru (hormonální poruchy), nezapomínejte, že tato dědičná komponenta je pouze její predispozicí. Pochopte to tak, že to není jediná příčina: příliš bohatá strava nebo nedostatek pohybu mohou rovněž být příčinou jejího vzniku. Proto upřednostňujte vyváženou stravu a cvičte nejméně dvakrát týdně. Vaše životospráva je rozhodující pro její odstranění! V případě pochybností o správné redukční dietě nebo sportu, který byste si měli zvolit, neváhejte se poradit se svým lékařem.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Švihadlo Confort
149,00 Kč*
4.10 / 5 479 Názory
    FITNESS
    conseils-energy-astuce-corde-bruleur-de-calories

    Skákání přes švihadlo je ideální fitness aktivitou pro spalování tuků, umožní Vám zhubnout, posílit břicho, předcházet celulitidě a zlepšit si vytrvalost.

    (2)
    Nahoru