KDY JE DOBRE SPORTOVAT?

(1)

Není vždy evidentní najít si právě tu správnou chvíli na sport. Většina sportovců si navíc tu správnou chvíli vybrat nemůže a podřizují se většinou svým možnostem vzhledem k rodině, práci a koníčkům. Ne všechny chvíle jsou však vhodné ke sportování a než začnete je dobré seznámit se s některými radami

 

Především je nutné vědět, že naše tělo funguje každý den v cyklech, které mu předepisujeme naším životním stylem. Sportování se musí těmto každodenním cyklům přizpůsobit a je třeba je dodržovat. Své sportovní aktivity si musíte rozvrhnout tak, abyste nerozhodili organizmus a zvýšili tak svůj výkon při námaze.

 

Jak jste správně pochopili, nejlepší chvíle na sport závisí na každém zvlášť, protože každý má odlišný životní styl. Je tedy zbytečné myslet si, že existuje speciální chvíle, během které je naše tělo schopnější vykonávat tělesnou aktivitu. Ale aby byla vaše sportovní aktivita optimální, existuje několik rad v závislosti na vašich cílech. Názory na toto téma se dost rozcházejí a proto uvádíme jen ty nejznámější.

 

Několik rad

Nejlepší moment na sportovní aktivitu se různí v závislosti na vaší motivaci. Především je nutné poznamenat, že tělesná teplota se mění v závislosti na denní době. Teplota je nejnižší hodinu až tři hodiny před tím, než se ráno probudíte a nejvyšší odpoledne okolo 17 hodiny. Bylo prokázáno, že čím je teplota vyšší, tím je tělesný výkon lepší. Z toho lze odvodit, že nejlepší chvílí k tréninku je konec odpoledne.

 

Je-li však vaším cílem zhubnout, doporučuje se sportovat ráno nalačno, ale dopřát si alespoň tekutiny. Tuky tak začnete spalovat hned na začátku tréninku. V těchto podmínkách si však dopřejte pouze 30 až 45 minut námahy.

 

Existují i další chvíle, kdy se doporučuje sportovat. Sport se však nedoporučuje, pokud máte prázdný žaludek už několik hodin. V takovém případě se může stát, že glycidy spotřebujete rychle před námahou. Tělesné aktivitě se také vyhněte během trávení, neboť vyžaduje příliš mnoho energie. Kompletní trávení trvá zhruba patnáct hodin, ale nemusíte čekat tak dlouho, stačí dvě až tři hodiny mezi jídlem a tréninkem.

 

Pokud trpíte problémy se spánkem, nedoporučuje se příliš intenzivní námaha po 19 h, může totiž dojít ke změně křivky tělesné teploty.

 

Naslouchejte svému tělu

Nyní jste moudřejší o těchto několik rad, ale nezapomeňte, že k určení nejpříznivější chvíle ke sportování je lepší poslechnout své vnitřní hodiny, než všechny rady. Abyste zjistili, ve které chvíli je váš organizmus nejlépe připravený k tělesné aktivitě, vyzkoušejte několik tréninků a najděte co nejlépe vyhovující tempo.

 

Abyste se cítili dobře ve svém těle i na duchu, je nejdůležitější sportovat pravidelně!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Eliptický trenažér VE130
3 799,00 Kč*
4.00 / 5 414 Názory
    Eliptický trenažér VE 530
    8 499,00 Kč*
    4.10 / 5 272 Názory
      RUZNE SPORTY

      Máte pár kilo navíc a přejete se jich zbavit? V tom případě je ideální spojení vyvážené stravy a pravidelné sportovní aktivity. Vyzkoušejte naše tipy.

      Nahoru