PĚT POTRAVIN – SPALOVAČŮ TUKŮ

(2)

Pravidelně sportujete a myslíte si, že je nejvyšší čas tomu přizpůsobit i jídelníček? Pomozte svému tělu a jezte potraviny, které urychlují spalování tuků. Některé jsou obecně známy tím, že brání přeměně cukrů v rezervní tuky a pomáhají jejich spalování. Několik vám jich představíme. Poznejte 5 potravin – spalovačů tuků. Zapamatujte si je!

 

Avokádo pro sportovce

Avokádo je pověstně známé jako ovoce s velkým obsahem tuků (160 kcal na 100 g), přesto je ideální pro sportovce. Jeho energetický přínos zajišťují tuky, složené převážně z mononenasycených mastných kyselin (především kyseliny olejové), které chrání kardiovaskulární systém. Při cvičení dochází k jejich velmi snadnému spalování a usnadňují spalování tuků. Avokádo navíc obsahuje lecitin, který se podílí  na přenosu nervového signálu z mozku do svalů, a tak na pohybu. Což je pro sport nezbytné! Lecitin navíc přispívá ke snižování hladiny cholesterolu. Obsahuje jen nízký podíl vlákniny, můžete jej konzumovat před sportem i po něm, jelikož obsahuje minerály (draslík, vápník a hořčík), které pomáhají neutralizovat kyseliny.

 

Čerstvý losos

Mysleli jste, že je příliš tučný? Chyba – losos je ideální potravinou na hubnutí. 100 g lososa představuje 205 kcal. Tato lahodná ryba je nejlepším zdrojem omega-3 mastných kyselin, které chrání srdce. Ty přispívají k úbytku tuků a organismus je snadno spaluje. Navíc zabraňují ukládání škodlivých tuků a napomáhají lepšímu buněčnému zpracování cukrů. Zapamatujte si: neskladujte čerstvého lososa příliš dlouho, ztratil by potřebné živiny. Připravujte jej na různé způsoby: v páře, troubě či v pečicím papíře… Přidejte kapku citrónu a trochu kopru, abyste napomohli trávení tuků.

 

Citron pro vaši aktivitu

Citron odbourává toxiny a podporuje látkovou výměnu. Obsahuje kyselinu citronovou, která napomáhá v žaludku rozkládat tuky a bílkoviny. Navíc obsahuje vysoký podíl vitamínu C, a tak jedinečně nastartuje váš metabolismus. Spálíte tak více kalorií, a to kdykoliv – při sportu i odpočinku. Jezte jej ráno, jelikož odbourává škodlivé toxiny (vymačkejte citron do sklenice s vlažnou vodou). Citron napomáhá vylučování žluči, díky níž játra lépe tráví potraviny, které v průběhu dne sníte. Při jídle pokapejte citronem maso, vajíčka či zeleninu, tělo je tak lépe stráví.

 

Skvělé jablko

Zakousněte se do jablka, napomáhá ztrátě hmotnosti! Navíc díky vysokému obsahu vlákniny, vitamínu C a téměř žádným kaloriím napomáhá zahnat hlad. Obsahuje také velké množství pektinu, který napomáhá pocitu sytosti a trávení tuků v žaludku. Klasické jablko o hmotnosti 150 g obsahuje mezi 18 a 20 g cukrů (tedy 74 až 80 kcal), které organismus postupně a pomalu stráví. Výsledek? Hlad je ten tam a vy se cítíte zasyceni! Navíc: jezte jablka i se slupkou. Vědci odhalili, že slupka jablek obsahuje kyselinu ursolovou, která zrychluje spalování kalorií a napomáhá ke tvorbě svalové hmoty. Skvělá jsou zejména jablka Granny Smith, která obsahují málo cukru.

 

Neomezené množství kávy

Jak již jméno prozrazuje, káva obsahuje kofein, který napomáhá spalování tuků. Pokud jej pijete bez mléka a cukru, neobsahuje káva žádné kalorie. Můžete ji tedy pít silnou či slabou, a to v jakémkoliv množství. I když četné studie prokazují, že pití kávy zlepšuje sportovní výkon a napomáhá odbourávání tuků, s kávou to nepřehánějte. Nezapomeňte: ne více než tři šálky denně!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru