PLÁN ÚTOKU NA VÁHU PO SVÁTCÍCH

Uf... Svátky jsou pryč... Konečně můžeme dát sbohem řízkům... ale také můžeme poděkovat bramborovému salátu, který jej zdatně doplňoval... Všechno cukroví je pryč, trouba a neodolatelné vůně z ní se linoucí nás vůbec nešetřily... prostě, jako každý rok, většina z nás může po svátcích prasknout.

 

Ale žádnou paniku! I když se počítadlo na váze ne a ne zastavit, udržme hlavu vzhůru a jako by nic se všech nadbytečných kil co nejrychleji zbavíme. Jak? Pomocí těchto 5 tipů, které vám pomohou zbavit se svátečních kil.

 

1) Kompenzujte prohřešky

Pokud jde o otázku "viny", bylo napácháno hodně "zla"... Blázníme nad váhou a čísly, která nám ukazuje, a řekneme si, že naše prohřešky jednoduše dáme do pořádku... Ode dneška začneme dělat něco pro to, abychom mohli zapomenout na tisíce spořádaných kalorií. Zvolíme stravu přizpůsobenou kompenzaci škod, které způsobily uhlohydráty a další lipidy. Není to žádná záhada: při hubnutí po svátcích je třeba jíst méně tučných jídel. Především je třeba odolat cukrovinkám a vyhýbat se omáčkám a smaženým jídlům. Tip? Dát přednost proteinů, které vyváží snížený příjem tuků a cukrů.Volíme hovězí nebo drůbeží maso, vejce a mléčné výrobky, například jogurty s 0 % tuku.

 

2) Kůra citrusů pro eliminaci toxinů

Citrusy a jejich kůra jsou v kurzu! Perfektně se hodí pro kompenzaci vánočních prohřešků, pročišťují organismus a pomáhají mu zbavit se toxinů. V zimním období, kdy se rádi usazují různí mikrobi, jsou citrusy mocnými spojenci v boji proti příznakům rýmy a chřipky. Jsou plné vitaminu C, který je ideální pro boj proti únavě a drobným zimním neduhům. Citrusy jsou rovněž bohaté na antioxidanty a mají málo kalorií. Jak je konzumovat? Ve všech podobách: jako šťávu, omáčku nebo konfitované. Dejte vašemu jídlu šťávu přidáním pomeranče, grepu, citronu, kumquatu, bergamotu, klementinky nebo červeného pomeranče.

 

3) Zbavte se zásob

Bez kyselých obličejů přecházíme na plán "hubnu", abychom mohli říci sbohem odpadním látkám nahromaděným během svátků. Jak? Vyzkoušejte jíst vlákninu dle libosti. Podle studie NutriNet-Santé 2012 pouze 22% mužů a 12% žen ve Francii konzumuje doporučené množství 25 gramů denně. Potraviny bohaté na vlákninu prodlužují pocit nasycenosti a spalují tuky. Ve spojení se správným pitným režimem hrají důležitou roli při průchodu střevy. Vzhůru na cereálie, celozrnné suchary, loupaný hrách, avokádo, bylinky a koření!

 

4) Jezte v klidu

Další písnička, kterou známe od rodinného stolu "Můžete se trochu zklidnit?"... Vydat se cestou hříchu je snadné, každý se cítí téměř povinen přidat si, aby neurazil hostitele... Jak potom neztloustnout? Je začátek roku, je rozhodnuto: všechno necháme za sebou! Změníme své zvyky a večeře si dopřejeme v úplném klidu. Jak na to? Najděte si klidné místo, kde vám tento okamžik nebude nikdo narušovat, a zkuste sníst své jídlo klidně. Pocit nasycenosti se dostaví přibližně za 20 minut. Tím, že svůj čas věnujete pouze jídlu a pomalému žvýkání, se budete cítit spokojení s lehkou porcí. Od stolu již nebudete vstávat s pocitem hladu. Po svátcích jezte méně a získejte zpět štíhlou linii bez jakékoli frustrace.

 

5) Hýbejte se pro dobré trávení

Po svátcích se člověk cítí těžký… a málo připravený na to, aby opět začal se sportovní aktivitou po návratu do každodenního kolotoče… Aby člověk nezakrněl, je potřeba jednat: pokud chceme zhubnout, musíme se hýbat! A jelikož je to často předmětem novoročních předsevzetí, začít s fitness cvičením a zhubnout se zrovna krásně hodí! Věnování se sportu 2-3x týdně usnadňuje spalování kalorií. A pokud člověk u sportu skutečně nevydrží, vždy může alespoň půlhodinku denně věnovat chůzi nebo místo přivolání výtahu jít po schodech!Chůze, stejně jako jogging, umožňuje zapojení a posílení břišních svalů, které jsou užitečné pro správné fungování střev. Rovněž omezíme riziko zácpy, ke které dochází v důsledku nečinnosti.

 

 

 

Máte nyní k dispozici několik rad, jak eliminovat prohřešky během svátků. Jak naplníte předsevzetí začít nový rok v plné formě už je jen na vás!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru