POSILOVÁNÍ: JAK MÍT POZITIVNÍ ENERGII?

(2)

Při posilování je jedním z klíčů úspěšného tréninku: duševní síla. Musí být všudypřítomná, aby pomáhala na cestě k cíli a udržovala koncentraci. Ve zdravém těle zdravý duch, to je prostě základ. Naše myšlenky nás ovládají. Vedou nás za vítězstvím nebo brzdí náš elán. Je na nás, abychom je ovládli a využili na cestě k našemu úspěchu. Objevte 4 duševní techniky při boji s únavou a k povzbuzení fyzické síly. Vybudujte více svalové hmoty díky nové energii!

 

Vaše pokroky během posilování se v poslední době zpomalují? Objevte pozitivní energii díky těmto 4 duševním technikám.

 

Představa úspěchu

Představa: technika využívaná mnohými sportovci. Spočívá v představení si nadcházejícího tréninku a jeho pozitivního průběhu. Tímto způsobem má vaše představa mnohem více šancí na úspěch. Ano, zvládnete to!

 

Před každým tréninkem si dopřejte několik minut klidu. Buďte o samotě a udělejte si čas na představení si vaší rutiny. Cvik po cviku si představujte, jak váš trénink probíhá, vše se daří, jak má. V duchu si počítejte počet opakování, jako byste tam byli. Až si v mysli odehrajete celý váš trénink, vraťte se ze světa myšlenek do toho skutečného. Jste soustředění a připraveni podat ten nejlepší výkon. Představa úspěchu umožnila zvýšení vaší odolnosti a duševní síly: už na nic nečekejte!

 

Věřit sám v sebe

Každý sportovec musí cítit, že je schopný něčeho dosáhnout, aby mohl využít svůj potenciál. Díky důvěře v sebe sama rozvíjí pozitivní obraz sebe samého a svých schopností. Někteří budou říkat, že sebedůvěra přichází pouze po zkušenosti s úspěchem. Sportovec však může mít sebedůvěru i bez toho, aby měl za sebou již nějaké vítězství.

 

Pro vybudování pozitivního pohledu na sebe sama a rozvoj duševní síly potřebné k úspěchu vám pomůže následující cvičení: na prázdný list papíru si poznamenejte vašich pět sportovních kvalit a pět lidských kvalit; poté o to samé požádejte někoho z vašeho okolí. Z jakého důvodu? Abyste měli čas se dobře zamyslet nad tím, kdo jste. Rovněž je to dobrý způsob, jak poznat, co dobrého si o vás myslí ostatní. A především mějte na mysli, že "čemu člověk věří, to se často stane". Slaďte proto vaše myšlenky s vaším posilováním, zvýšíte tak vaše šance na úspěch!

 

Nalézt svůj rytmus

Věděli jste, že hudba je pro mnoho sportovců pohonem a palivem ? Ano, i pro váš rutinní trénink je hudba důležitá a vaše sportovní výkony by jistě zlepšila. Rock, hip-hop nebo jakákoli jiná rytmická hudba na sportovce působí pozitivně, ať už před výkonem nebo v jeho samotném průběhu. Hudba ovlivňuje "vnímání úsilí", jinak řečeno, nechává zapomenout na únavu, a tedy oddaluje okamžik, ve kterém se rozhodnete zvolnit.

 

Podle studie sportovního psychologa Costase Karageorghise z univerzity v Brunelu ve Spojeném království dokáže hudba s vyšší hodnotou BPM (úderů za minutu) zvýšit rychlost atletů. Rovněž prokázal, že synchronizací BPM a melodie písně s požadovanou intenzitou úsilí došlo ve vhodný okamžik úspoře spotřeby kyslíku (podle studie rozdíl činil 7%) při maximálním využití úsilí. Posilte vaši duševní sílu pomocí hudby během posilování nebo kardio tréninku!

 

Uchovejte si duši začátečníka

Vlastnost, kterou je absolutně nezbytné si udržet: sportovní duch! Profesionálním sportovcům se často vyčítá, že ztratili schopnost naslouchat, vlastnost, která je tak vlastní všem začátečníkům. Pokrok může totiž brzdit i přesvědčení, že vše již vím a znám. Když začínáme s nějakou aktivitou, jsme velmi motivovaní, posloucháme, co nám říkají ostatní, netrpělivě čekáme na každou radu, jak se posunout dále. Tuto duši začátečníka je důležité si vždy uchovávat. Tato chuť dělat věci lépe nám umožňuje učit se nové cviky, nové metody. Ti, kteří již staví na pevných základech, se mohou rozvíjet rychleji. Stačí si jen připustit, že pro další pokrok a pro získání motivace, která byla na začátku, je někdy zapotřebí malé postrčení správným směrem. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru