POSILOVÁNÍ JAKO DOPLŇKOVÝ SPORT

Jednou z výhod posilování je, že jej lze praktikovat jako vedlejší aktivitu vedle mnoha dalších sportů. Jde o disciplínu, která se dá skloubit s různými doménami a umožňuje zlepšit se právě v té, kterou praktikujete. Posilování se dobře snoubí s bojovými a vytrvalostními sporty. Posilování představuje nezanedbatelnou výhodu a je užitečným doplňkem.

 

Posilování a bojové sporty

Po dlouhou dobu jsme si mysleli, že posilování a bojové sporty nejsou kompatibilní. Někteří sportovci si mysleli, že práce se zátěží ovlivňuje ztrátu rychlosti a ohebnosti, což jsou u bojových sportů nepostradatelné kvality. Mnoho z nich však dnes ví, že posilování zlepšuje sílu a posiluje svaly, které jsou v dané disciplíně užitečné.

 

Spojením posilování a bojového sportu lze:

  • získat sílu (síla a rychlost)
  • zlepšit stabilitu, potřebnou u tohoto druhu sportů
  • předejít poraněním zpevněním svalů a kloubů
  • protáhnout svaly během oddychových period
  • zvětšit svalovou hmotu, neboť estetická stránka je také důležitá…

 

Chcete-li skloubit bojový sport a posilování, nezapomeňte na svůj cíl, tedy spojit posilování se zlepšením sportovních kvalit a zůstat ve stálém kontaktu s oblíbeným sportem. Můžete střídat silový a výkonnostní trénink a pravidelně se věnovat i cvičením circuit training, při kterých se pracuje na vytrvalosti (cvičení začněte například desetiminutovým během).

Nezvedejte příliš těžké zátěže a střídejte tréninkové programy. Tímto způsobem, při 2 nebo 3 třech tréninzích týdně, eliminujete tělesnou a psychologickou saturaci, rozvinete další schopnosti a obohatíte cvičení.

 

Posilování a vytrvalostní sporty

Posilování je také dobrým spojencem všech vytrvalostních sportovců. Přináší jim sílu a pevnost pod podmínkou správné rovnováhy mezi oběma disciplínami. Důležité je vyhnout se míchání a věnovat se jim odděleně. Pro sportovce, kteří se věnují posilování, platí to stejné - pravidelně se věnovat aerobnímu cvičení, protože samotné posilování škodí vytrvalosti. Aerobní trénink svalové hmotě neškodí.

 

 

 

Posilování z obecného hlediska zlepšuje výkonnost vytrvalostních sportovců, cyklistů i běžců. U běžců nezpůsobuje příbytek svalové hmoty, ale zlepšuje anaerobní schopnost, účinnost došlapu a výkonu. V cyklistice posilování přináší sílu v nohách, lepší výkonnost při sprintu a zvyšuje maximální dobu námahy. Je také výborným prostředkem v boji proti nervové únavě.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru