PROČ JE DOBRÉ POSILOVAT, ABYCHOM ZHUBLI?

Pokud je vaším přáním shodit pár kil, tak se jistě neobejdete bez posilování. Jak to vysvětlit? Odpovědi na vaše otázky naleznete v tomto článku.

 

Co musím udělat, abych zhubl?

Hubnout začnete, pokud bude vaše tělo čerpat energii z tukových zásob. Jak? Díky tepové frekvenci! Tepová frekvence narůstá např. při běhu na pásu, jízdě na rotopedu a eliptickém trenažéru, ale také při posilování. Při posilování navíc dochází ke tvorbě svalů, díky čemuž se urychluje shazování kil.

 

Hubnutí s pomocí tepové frekvence

Ideální tepovou frekvenci, při níž vaše tělo spaluje maximum tuků, představuje hodnota mezi 70 a 80 % maximální tepové frekvence. U mužů by tedy tepová frekvence při tréninku měla odpovídat hodnotě 220 – věk, ideál tedy odpovídá 70 až 80 % z tohoto výsledku (u žen 226 – věk). Zapamatujte si: jedná se o průměrné hodnoty, vaše tepová frekvence se tudíž může pohybovat nad i pod nimi. Tepová frekvence se totiž vždy přizpůsobí fyzické aktivitě.

 

Jak posilování pomáhá při hubnutí?

Samozřejmě běhání či jízda na eliptickém trenažéru jsou při hubnutí účinné, ale lepšího výsledku dosáhnete, pokud je budete kombinovat s posilováním. Jak to vysvětlit?

  • Čím silnější máte svaly, tím více kalorií spálíte. 500 g svalů spaluje v průměru 100 kcal.

  • Díky posilování zmizí tuk, ale nikoliv těžce vypracované svalstvo.

  • Vytrvalostní posilování určené k hubnutí: 6 až 8 sérií, 15 až 30 opakování a krátké pauzy mezi sériemi cviků (15–45 vteřin). Cvičte s takovou zátěží, abyste se namáhali, ale byli schopni udělat všechna opakování. Tento trénink by měl trvat od 30 min do 1 hodiny.

  • Cvičení umožňující spálit více kalorií jsou především funkční tréninky, při nichž dochází k posilování velkých svalů: nohou, zad, hrudi a hýždí, tzn. dřepy, shyby, kliky, sedy-lehy apod.

 

Jak hubnout díky posilování?

Na začátku kombinujte cvičení složené ze 75 % z kardio tréninku a 25 % posilování. Po několika týdnech přejděte na poměr 50/50. Jak to udělat? Máte dvě možnosti:

  • V rámci jednoho cvičení: např. během hodinového cvičení strávíte 45 minut kardio tréninkem a 15 minut posilováním.

  • Rozdělíte si cviky: např. při funkčním tréninku uděláte 75 % kardio cviků a 25 % cviků na posilování.

 

 

Ale pozor, sto procent úspěch tvoří z 50 % sport a z 50 % správné stravování! Pokud sportujete, neznamená to, že se můžete přejídat, jíst tučné a sladké potraviny. Sport není všemocný, pokud tedy chcete zhubnout, nezapomeňte upřednostňovat zdravou a vyváženou stravu (bílkoviny, zelenina, škroby v poměru 1 : 1 : 1), jezte ovoce kvůli vitamínům a zavrhněte „zobání“ mezi jídly. Pokud je přísun kalorií do vašeho těla vyšší, než váš organismus potřebuje (v průměru 2 000 kalorií denně pro ženu, 2 500 pro muže), budete s obtížemi hubnout prostřednictvím fyzické aktivity.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Činková sada 20 kg
1 299,00 Kč*
4.70 / 5 6 Názory
    Nahoru