SPORTEM K TRVALÉMU ÚBYTKU NA VÁZE

„Chci zhubnout“ se snadno řekne, ale hůře provádí v praxi. Kterému druhu sportu dát přednost? Jak trénovat, jak často a jak dlouho? Otázek je mnoho a řadě lidí nahání hrůzu. Zde jsou naše rady, jak pomocí sportu zhubnout.

 

Vyváženost jako základ hubnutí

Často se tvrdí, že pokud chceme zhubnout, je nutné se věnovat pravidelné fyzické aktivitě. Přestože je pohyb s úbytkem hmotnosti neodmyslitelně spjat, ke zbavení se přebytečných kilogramů sám o sobě nestačí. Aby nám sportování přineslo ovoce, je třeba jej spojit nikoli s dietou, nýbrž s vyváženou stravou. To platí i obráceně – správné stravování nás nadbytečných kil nezbaví, zafunguje pouze ve spojení se sportovní aktivitou.

 

Pokud si přejete shodit pár kilo, musíte změnit svůj stravovací režim, tzn. snížit kalorický příjem a zároveň zvýšit energetickou spotřebu. Vše je otázkou vyváženosti. Nejde o to, hladovět, ale o to, stravu řádně obměňovat a její množství přizpůsobit zdravému životnímu stylu. Skoncujte se slazenými nápoji, bonbóny a jinými sladkostmi. Dejte přednost ovoci, zelenině, mléčným výrobkům... Sportování je třeba vnímat jako doplněk této změny stravovacích návyků.

 

Hubnutí a úbytek na váze

V první řadě je třeba si uvědomit, že snížení hmotnosti není totéž co hubnutí. Zhubnutí totiž znamená zeštíhlení a zpevnění postavy, ne nutně úbytek počtu kilogramů zobrazených na váze. Kardio cvičení (běh, cyklistika, plavání apod.) přináší vysoký energetický výdej a přispívá k odbourávání tuků, zatímco posilovací druhy cvičení (posilování) vedou k nárůstu svalové hmoty, která je těžší než tuk!

 

Přesto je možné zhubnout i při posilování, čím více totiž máme svalové hmoty, tím je náš bazální metabolický výdej vyšší a spotřebujeme více energie. Svaly zkrátka umožňují spálit více kalorií!

 

Z hlediska energie při hodinovém běhu, jízdě na kole či plavání spálíme 400 až 600 kalorií, jeden kilogram tělesného tuku však odpovídá 8 000 kalorií! Pakliže víme, že nám chůze na vzdálenost 1 km umožní spálit přibližně 65 kalorií, musíme denně ujít 4,6 km, abychom zhubli o 1 kg za měsíc. Obdobně umožňuje běh při rychlosti 8 km/h spálit zhruba 80 kalorií na každý kilometr, ke shození 1 kg je proto třeba v tomto tempu běhat po dobu 12,5 hodiny! Z tohoto důvodu je důležitá motivace a pravidelný trénink...

 

Pokud jste se po delší dobu žádné fyzické aktivitě nevěnovali, zvyšujte zátěž postupně. Krůček po krůčku prodlužujte dobu a intenzitu tréninku tak, aby se Vám nedělalo špatně. Trénujte při tepové frekvenci odpovídající 60 až 75 % Vaší maximální tepové frekvence. Pokud máte výraznou nadváhu, vyvarujte se sportovních aktivit, při kterých nesete celou svou váhu, a dejte přednost jízdě na kole, plavání či veslování.

 

Sporty, při nichž se hubne

Chcete-li zhubnout, zvolte aktivitu, při níž spálíte velké množství kalorií a tuků. V tomto ohledu jsou některé druhy sportu vhodnější než jiné. Vynikající jsou aktivity posilující kardiovaskulární systém. Ty lze doplnit také posilovacími cviky zaměřenými na zpevnění těla.

 

Mezi 7 sportů, při kterých dochází ke spalování velkého množství kalorií, patří:

  • skákání přes švihadlo: 725 kcal/h, ideálně 10 až 15 minut, 4krát týdně

  • běh: 500 až 1000 kcal/h, 45 minut 2krát týdně

  • veslování na trenažéru: 625 kcal/h, 50 minut 2krát týdně

  • cyklistika: 600 kcal/h, 90 minut 2krát týdně či 20 minut denně

  • aerobik: 500 kcal/h, 45 minut 2krát týdně

  • aqua fitness: 400 kcal/h, 45 minut 2krát týdně

  • chůze: 300 kcal/h, 20 minut denně.

 

Prvenství v rámci těchto sportů drží běh. Ideální je běhat nalačno, aby organismus čerpal energii přímo z uložených tuků. Běh Vás rovněž dobře motivuje, jelikož pro zlepšení výkonu je nutné zhubnout. Čím lehčí totiž jsme, tím lépe se nám běhá!

 

 

Pokud během hubnutí ztratíte motivaci, myslete na příznivé účinky, které má sport na Váš organismus a na Vaše zdraví, a nejen na Vaši tělesnou hmotnost!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Švihadlo CONFORT
149,00 Kč*
5.00 / 5 3 Názory
    Rotoped VM 130
    2 599,00 Kč*
    5.00 / 5 2 Názory
      Běžecký pás 3
      9 999,00 Kč*
      4.50 / 5 4 Názory
        RUZNE SPORTY
        conseils-multisports-dietetique-plan-dattaque-pour-perdre-du-poids-apres-fetes

        Jak vykompenzovat vánoční prohřešky? Zde jsou naše tipy, které vám pomohou vrátit se po svátcích ke štíhlé linii.

        RUZNE SPORTY
        conseils-multisports-astuce-quel-sport-pratiquer-pendant-un-regime

        Musím se během diety věnovat i sportu? Podle jakého sportovního programu mám postupovat? Jedna věc je jistá, z hlediska hubnutí nebo udržení se ve formě jsou sport a dieta nerozlučně a úzce spojeny!

        (2)
        Nahoru