SPRAVNE SI VYBRAT BEZECKÝ PAS

(7)

Rozhodli jste se ke koupi běžeckého pásu, ale nevíte, který si vybrat? Abyste si mohli cvičení co nejlépe užít a dosáhli svého sportovního očekávání, prohlédněte si naše rady.

 

Než si vyberete, ty správné důvody, proč investovat

  • Neopomenutelná výhoda: běhat… doma a svým tempem!

  • Trvalá a dlouhodobá investice

  • Kvalitní materiál, dostupný všem pro bezpečné sportování, které se doporučuje i při rehabilitaci

  • Lepší tlumení než na venkovních cestách

 

Některá kritéria jsou při výběru vašeho běžeckého pásu neopominutelná.

V první řadě musíte posoudit osobní argumenty, které jsou ve výběru bežeckého pásu určující:

  • Určete si svoji sportovní úroveň: jste začátečník nebo zkušený sportovec?

  • Stanovte si svůj cíl: využijete pás při rehabilitaci srdce? Kondičním cvičení? Hubnutí? Jako doplněk k jinému sportu? Občasné, pravidelné nebo intenzivní cvičení?

 

Jaký pás a na jaké použití?

Chodící a běžecký pás přináší širokou nabídku možností cvičení za každého počasí a v kterýkoliv moment. S maximální bezpečností a pohodlím pro vaše klouby. Podle svých potřeb stanovte použití pásu

 

Příležitostné cvičení

Zde je řeč o kondičním cvičení nebo o rehabilitaci. Vyhledávání výkonu není určující, síla motoru není prioritou.

Chodící pás walk’in od Domyos je ideální pro příležitostné cvičení aerobního tréninku. Lze na něm praktikovat 30 minut kondičního běhu, aktivní nebo mírné chůze denně.

 

Pravidelné cvičení

Týká se příležitostných až pravidelných běžců, kteří se přejí věnovat aerobnímu tréninku v domácím prostředí. V tomto případě dejte přednost běžeckému pásu, na kterém lze realizovat 45 minut běhu denně, například pás TC 2. Výkon motoru už je silnější a uživatel má možnost výběru mezi různými tréninkovými programy a náklonem až do 10 % umožňujícím silnější svalovou práci nohou.

 

Intenzivní cvičení

Pro zkušené sportovce a ty, kteří vyhledávají výkon a přejí si běhat pravidelně, je lepší zvolit běžecký pás, jehož povrch vyhovuje všem stylům běhu. Pro dlouhé tréninky a běh dosahující až 16 kilometrové rychlosti zvolte komplexnější běžecký pás jako TC 4 vybavený výkonným technickým řešením a vyšším výkonem, který nabízí více tréninkových programů a je vybavený systémem náklonu až do 10%.

 

Chodící nebo běžecký pás?

Od 1 do 8 km/h je vaší aktivitou chůze (od „pomalé‟ po „sportovní‟). Od 8 km/h se vaše aktivita přibližuje kondičnímu běhu a následně běhu.

Chodící pás je kompaktnější než běžecký pás. Existují 2 typy: bez motoru a s motorem.

 

Pás bez motoru se uvádí do pohybu vlastní chůzí. Z toho důvodu je pás nakloněn, aby byl pohyb jednodušší. Tento pás je lehčí, ale není na něm možná chůze na rovině a jeho plynulost může být podle modelu omezená (způsobuje větší námahu kloubů).

 

U motorizovaného běžeckého pásu je pás poháněn motorem. Má tedy konstantní rychlost, kterou si uživatel určí podle chuti (od 1 km/h). Výhoda je dvojí: možnost chůze po rovině a optimální pohodlí pro klouby.

Běžecký pás existuje v mnoha modelech. Každý pás vám přinese pohodlí použití prostřednictvím rozsahu cílené rychlosti, svých rozměrů jako je povrch pásu, síla motoru nebo struktura. Tyto prvky přímo ovlivní velikost výrobku… a jeho cenu.

 

Jaké vlastnosti a co přinášejí?

Povrch pásu

Čím rychleji jdete / běžíte, tím jsou vaše kroky větší. Povrch pásu tedy musí vyhovovat vašemu tréninku. Při chůzi mezi 1 km/h a 6 km/h dokonale stačí povrch 100 cm x 40 cm. Chodící pás bude v takovém případě dokonale vyhovovat. Pro mírný běh / kondiční běh mezi 6 km/h a 8 km/h naleznete pohodlí s povrchem 120 cm x 40 cm. Při běhu od 10 km/h zvolte povrch 130 cm x 45 cm a větší. Není nic lepší, než vyzkoušet výrobek v reálné situaci.

 

Výkon motoru

Záruka rychlosti - motor, záleží na použití běžeckého pásu. Čím rychleji běžíte, tím bude výkon motoru silnější.

Tento výkon je také ovlivněn maximální hmotností uživatele, uvedené na výrobku. 100 kg? 130 kg? Namáhání bude rozdílné. Motor s výkonem odpovídajícím vašemu použití prodlouží životnost výrobku. 1. důležitým bodem je „stálý‟ výkon motor (výkon, který je motor schopen produkovat permanentně). Druhým bodem je výkon ve „špičce‟ (dílčí dostupný výkon, například při fázi zrychlení).

 

Tlumení

Je jednou z „pohodlných‟ výhod běhání na běžeckém pásu! Dobré běžecké pásy jsou často vybaveny systémem tlumení, jehož sofistika je různá v závislosti na modelu. Tlumení snižuje nárazy do kolen a všech kloubů. Tlumení musí vyhovovat vašemu použití: při chůzi vám měkké tlumení přinese lepší pohodlí kloubů a pocit „odrazu‟. Při běhu vám tvrdší tlumení poskytne maximální odraz a dynamiku… a menší ztrátu energie.

 

Náklon

Při cílenější svalové práci nohou umožní systém náklonu střídat cvičení simulací běhu do kopce. Svaly dolní části těla (hýžďové svaly, stehna) a abdominální oblasti (zpevněné) jsou více namáhány a úbytek kalorií je urychlen (například až 4 krát více při 20% náklonu!). Existují 2 typy náklonu: s manuálním nastavením, u kterého je nutné přístroj zastavit a náklon nastavit a automatické nastavení, které lze měnit za běhu.

 

Consolé

Konzole poskytuje základní informace o vašem cvičení: rychlost, uběhnutou vzdálenost, čas cvičení, průměrné množství spálených kalorií. Existují jednoduché modely s intuitivním ovládáním chůze a modely více „technologické‟.

Zaměřte se na měřící nástroje a různé nabízené programy, které umožňují vyhodnotit výkon a pokrok, nabízené kompatibility (trenér nebo MP3) a přehlednost informací (velikost displeje, podsvícení). V závislosti na modelu může být vybaven i znázorněním tepové frekvence (k tomu budete potřebovat pás měření tepové frekvence).

 

Maximální váha uživatele

Může být různá v závislosti na modelu, od 100 kg do více než 150 kg. Rozměry struktury a motoru každého pásu vyhovují bezpečnému použití i uživatelům s „maximální‟ hmotností.

 

Stabilita

Stabilita běhu závisí na hmotnosti běžeckého pásu. Čím je běžecký pás těžší, tím je také stabilnější, což je zárukou plynulého běhu a pohodlí. Základna (délka a šířka) je také důležitá kvůli pevnosti přístroje.

 

Integrace v interiéru

Systém skládání / rozkládání: na konci cvičení lze u většiny běžeckých pásů sklopit část pásu. Při rozkládání máte k dispozici asistenci, která pohyb doprovází.

Některé pásy přinášejí i jiné možnosti: tloušťka chodícího pásu Domyos Walk’In umožňuje uskladnění pod postelí, což je velmi praktické!

Systém přemístění: většina pásů je vybavena přemisťovacími kolečky. Některé pásy lze přemísti snadněji, než jiné (celková hmotnost a zóny umístění jsou v tomto případě důležité).

 

Montáž

Počítejte s 30 min až 1 h montáží u většiny pásů. Existují i výrobky nevyžadující montáž, jako nové modely Domyos „připravené k použití‟.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru