SPRÁVNĚ SI VYBRAT POSILOVACÍ LAVICI

(3)

Rozhodli jste se ke koupi posilovací lavice, abyste mohli trénovat doma a zdokonalovat se? Při tomto nákupu je nutné vzít do úvahy několik aspektů, které vám pomohou při výběru. Vaše zkušenost, síla, použití materiálu, cviky, které budete provádět a pravidelnost tréninků jsou při výběru lavice určující. Nechte si poradit!

 

Posilovací lavice je vhodný materiál při práci na svalové hmotě a rozvoji síly v domácím prostředí. Vyberete-li si ten správný materiál, můžete z pohodlí svého domova bezpečně trénovat.

 

Než si vyberete, několik dobrých důvodů, proč investovat

  • je to dobrý doplněk při posilování v posilovně
  • zvyšuje sílu a svalovou hmotu
  • umožňuje provádění přirozených pohybů a posílit všechny svaly těla
  • jde o stabilní a robustní materiál vybavený různými nastaveními, vyhovuje všem postavám
  • možnost naklonění, umožňuje realizaci různých cviků pro izolaci svalových skupin
  • ve většině případů je kompaktní a skládací, což usnadňuje uskladnění zvlášť v současné době, kdy v bytech není příliš místa, neboť naše interiéry se stále zmenšují, navíc montáž bývá většinou celkem jednoduchá.

 

Jakou lavici a pro jaké použití?

Pro každého něco! Výběr posilovací lavice závisí na použití, jinými slovy závisí na cílech, které jste si stanovili. Před nákupem je také důležité vědět, k čemu vám bude posilovací lavice doopravdy sloužit.

 

Příležitostné cvičení

Hledání výkonu není určujícím kritériem pro začátečníky nebo ty, kteří se chystají posilovat příležitostně 1 až 3 tréninky týdně (zhruba třiceti minutový trénink).

 

Pravidelné cvičení

To se týká příležitostných i pravidelných sportovců, kteří si doma přejí častěji posilovat, mezi 3 až 5 tréningy týdně o délce asi 45 minut.

 

Intenzivní cvičení

Týká se především pokročilých a adeptů výkonu, kteří si přejí cvičit každý den a v dlouhých tréninkových sériích (v průměru hodinu denně).

 

Co každá charakteristika přináší?

Výkon posilovací lavice

Je důležité zkontrolovat maximální zátěž uživatele, kterou lavice unese, maximální zátěž opěrky zátěže a každé tréninkové polohy.

Poté se zaměřte na množství cviků, které umožňuje, možnosti a svaly, které lze procvičovat.

 

Rozměry předmětu

Podle místa, které máte k dispozici, zkontrolujte rozměry složeného a rozloženého přístroje a způsob, jakým se naklání.

 

Montáž stroje

Určete obtížnost montáže přístroje a možnost složení v několika pohybech pro optimální uložení.

 

Nastavení stroje

Abyste mohli přístroj co nejdéle používat zhodnoťte vývoj posilovací lavice a různého vybavení. Při výběru dávejte přednost komplexnímu materiálu, který vám umožní pracovat na většině svalových skupin a praktikovat značné množství cvičení. Stále více se objevují posilovací lavice, které jsou vybaveny doplňky umožňujícími zvýšit množství cviků (leg developper na nohy , věž s kladkou na záda a trojhlavé svaly, butterfly na prsní svalstvo , pult na bicepsy…) Nabídka je široká, ale ne všechny doplňky jsou nepostradatelné. Účinné práce dosáhnete i v případě, že nemáte k dispozici všechny doplňky.

 

Pevnost a stabilita

Vyberte si posilovací lavici odpovídající vaší síle, váze a výšce, jejíž pevnost odpovídá vaší zkušenosti a úrovni posilování. V závislosti na frekvenci použití lavice nezapomeňte zkontrolovat pevnost lavice, opěrek, tyče a sadu činek. Čím jste zkušenější a vaše cvičení intenzivnější, tím bude vaše lavice více namáhána a proto je důležité zvolit robustní přístroj.

 

Pohodlí a bezpečnost posilovací lavice

Posilovací lavici vybírejte s dostatečně širokou opěrkou, pokud možno nastavitelnou pro co největší pohodlí. Zvolte pohodlné a stabilní sezení, které usnadňuje realizaci cviků. Zkontrolujte, zda jsou stojany nastavitelné na výšku a také jejich velikost. Poté zkontrolujte, zda je vybavena háky proti převrhnutí a zarážkami proti rozdrcení.

 

Délka záruky

Je důležitým kritériem pro záruku dlouhé životnosti přístroje a umožní vám vyřešit případné problémy spojené s použitím posilovací lavice

 

 

 

Co se týká bezpečnostních pokynů posilovacích lavic: samozřejmě se nepřeceňujte a nezvedejte příliš těžké zátěže, aby nedošlo ke zranění. Dbejte také na přesnost pohybů, zpevněte břišní svaly při každém z nich a příliš nehrbte záda.

Můžete si také prohlédnout názory uživatelů, které vám při výběru toho pravého přístroje pomohou! 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Posilovací lavice 100
2 499,00 Kč*
4.20 / 5 44 Názory
    POSILOVACÍ LAVICE BM210
    3 899,00 Kč*
    4.10 / 5 238 Názory
      Posilovací lavice BM530
      5 199,00 Kč*
      4.10 / 5 181 Názory
        FITNESS
        conseils-sculpt-exercice-6-exercices-banc-de-musculation

        Posilovací lavice je skvělým domácím přístrojem na posilování prsního svalstva, zad, tricepsů, bicepsů atd. Zde je šest základních cviků, díky nimž si vytvarujete postavu.

        Nahoru