SPRÁVNĚ SI VYBRAT ROTOPED

(1)

Chcete trénovat doma, udržet se ve fyzické kondici, nebo zlepšit své výkony? Zvolte domácí rotoped a zůstaňte ve formě! Objevte naše rady, jak si vybrat ten správný materiál.

 

 

 

Než si vyberete, ty správné důvody, proč investovat!

Domácí rotoped je vhodný pro všechny a vyhovuje celé rodině. Jde o solidní přístroj, který dlouho vydrží. Cvičíte doma, bez ohledu na počasí a to po celý rok! Domácí rotoped umožňuje:

  • Cvičit kondičně: je to dokonalý přístroj, který vám pomůže vrátit se do dobré fyzické kondice a zlepšit vaše výkony

  • Hubnout: domácí rotoped pomáhá při spalování tuků. Společně s odpovídající dietou vám pomůže k zeštíhlení postavy

  • Pomalu trénovat na srdce: zlepšuje kardiovaskulární vytrvalost

  • Fyzická příprava: umožní posilovat bez rizika pro klouby

 

Který rotoped a pro jakou aktivitu?

Pro každého něco! Výběr Domácího rotopedu závisí na použití, jinými slovy na vašich stanovených cílech. Sportovní využití? Záda jsou nakloněna dopředu pro usnadnění síly šlapání. „Mírnější‟ disciplína, která vás doprovodí ve vašem cíli zhubnout? Můžete využít rotopedu, který nabízí polohu „rovná záda‟.

 

Rehabilitace pro pomalé posílení

Pokud má domácí rotoped sloužit k rehabilitaci, zaměřte se spíše na pohodlný posed, než na výkon a sílu šlapání. Zaměřte se na pohodlí beder: doporučuje se rotoped nabízející polohu rovných zad. Polo-položený rotoped umožní lepší práci beder a sníží bolesti v zádech.

 

Aerobní cvičení pro pravidelné použití

Při aerobním cvičení s prodlouženým tréninkem (delším než 30 minut) dejte přednost smíšené poloze, která přináší správnou polohu zad a pohodlný výkon šlapání. Uživateli, který pravidelně mění polohy zad, bude vyhovovat rovnováha mezi vytrvalostí a pohodlím.

 

Využití vytrvalosti pro intenzivní trénink

Pokud se použití týká sportovní přípravy a intenzivnější aerobní práce, je síla šlapání nejdůležitější. Poloha uživatele musí být přesná, aby došlo k co největšímu uvolnění síly šlapání spojené s cílem cvičení. Záda jsou nakloněna více dopředu.

 

Jaké vlastnosti a co přinášejí?

 

Výkon

  • Plynulost šlapání: jaký to má dopad na použití?

Pohodlné šlapání je především šlapání bez nárazů. Hmotnost kola není zdaleka tím jediným prvkem ovlivňujícím plynulost. Mezi prvky, které přispívají k plynulosti šlapání, patří hmotnost kola, rozložení váhy na něm, systém převodu…

Převody Domyos byly vytvořeny tak, aby přinášely co největší plynulost při použití. Kolo vážící 3,5 kg tím pádem poskytne daleko pohodlnější šlapání než kolo vážící 6 kg. Vyzkoušet si rotoped, znamená vybrat si pohodlí šlapání, které vám umožní dlouho šlapat!

 

  • Odpor: mechanický nebo motorizovaný?

Odpor je jedním z hlavních kriterií při výběru domácího rotopedu. Umožňuje dávkovat vynaložené úsilí a napomáhá k lepší stabilitě.

Rotopedy Domyos jsou většinou vybaveny magnetickým nastavením, které umožňuje tiché brzdění bez tření. Obtížnost šlapání se nastavuje přímo na konzole rotopedu. Díky tomuto systému máte k dispozici větší množství úrovní obtížnosti a přístup k různým programům nebo sportovním trasám s automatickou variací obtížností vyhovujících každému úsilí. Program si vyberete podle svého cíle: spalovat kalorie, připravit se na sportovní výkon, atd.

Druhý, tzv. mechanický, systém nastavení jako ten, kterým je vybavený VM 190,jednoduché použití: otočením kolečka uživatel spustí kabel, který přiblíží magnet setrvačného kola a vytvoří tak větší odpor, tedy větší „obtížnost‟ při šlapání. 

 

Konzole

Rotopedy jsou vybaveny konzolou, která vám poskytne základní informace o cvičení: rychlost, ujetá vzdálenost, čas cvičení, průměrnou hodnotu spálených kalorií.

Zaměřte se na nabízené měřící nástroje a různé programy, které vám umožní vyhodnotit výkony a pokrok, nabízené kompatibility (coaching nebo MP3). Na některých modelech se znázorňuje také tepová frekvence, a dodávají se s pásem pro měření frekvence, jehož přesnost je maximální.

Kvalita a velikost znázornění na konzole musí být konkrétní, všimněte si snímání informací (velikost displeje, podsvícení).

 

Pohodlí cvičení

Nezapomeňte zkontrolovat pohodlí domácího rotopedu.

 

  • Sedlo a řídítka

Dejte přednost sedlu a řídítkům nastavitelným na výšku a do hloubky. Je důležité vědět, že výška sedla se nastavuje tak, aby noha zůstala mírně pokrčená, když je pedál v nejnižší poloze.

Výrobky Domyos jsou vytvořeny pro uživatele od 1,55 m do 1,95 m. Některá sedla se dají nastavit i do hloubky. U některých rotopedů lze nastavit řídítka na výšku a dokonce je i naklonit. Rotoped jako Domyos VM 510 nabízí intuitivní nastavení a rovná záda při jakékoliv výšce uživatele.

 

  • klipsny nebo pedálové řemínky

Přinášejí lepší svalovou práci. Rozevření rámu rotopedu umožňuje snadnější nastoupení (hlavně v případě omezené mobility).

 

  • Maximální váha uživatele

Ověřte si hmotnost vzhledem k váze uživatele. Všechny výrobky Domyos jsou navrženy pro maximální váhu uživatele 130 kg.

 

  • Stabilita

Nezapomeňte zkontrolovat, zda je rotoped vybaven systémem stabilizátorů umožňujících stabilní cvičení na jakémkoliv povrchu.

 

  • Snadnost překročení

Zkontrolujte také, zda je rám rotopedu dostatečně snížený, abyste jej při nástupu nemuseli překračovat. Tyto rady se týkají především osob podstupujících rehabilitaci nebo starších osob.

 

  • systém přemístění 

Praktické jsou ty rotopedy, které jsou vybavené kolečky: Domácí rotopedy Domyos jsou kolečky vybaveny a vy tak můžete rotoped jednoduše přemísťovat, což vám umožní optimální uskladnění ve vašem interiéru.

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Nahoru