Švihadlo jako bič na kalorie

(2)

Často na to zapomínáme, ale drobné doplňky na fitness mohou někdy přinést stejně tak dobré výsledky jako posilovací stroje, které jsou většinou drahé a objemné. Vezměme si například takové švihadlo. Bez problému jej koupíte za méně než 300 korun, a přesto je velmi účinné… Vyzkoušejte ho!

 

Účinná fitness pomůcka

Švihadlo je nepostradatelným doplňkem. Skákání přes švihadlo Vám umožní spalovat kalorie, zhubnout, posílit břicho a bojovat s celulitidou.

  • 15 minut skákání se vyrovná 30 minutám kondičního běhu.
  • Při hodinovém skákání spálíte 725 kalorií.

 

Skákání přes švihadlo je jednoduché cvičení, které zlepšuje mimo jiné rovnováhu a přispívá ke správnému držení těla.

Při skákání přes švihadlo pracují zejména svaly dolní poloviny těla, přičemž se zpevňují i paže, ramena, záda a břišní svaly.

Pokud dobře zvládáte techniku, je také vynikajícím prostředkem, jak si zvýšit vytrvalostní kapacitu.

 

Jaký druh švihadla si vybrat?

Pokud začínáte, vyberte si spíše lehké nylonové švihadlo , které je levnější a nezpůsobí Vám v případě nepovedeného skoku bolest.

Pokud jste již ve skákání pokročilejší, dejte přednost koženému švihadlu.

Používejte vhodnou sportovní obuv, která tlumí nárazy, a pokud možno netrénujte na příliš tvrdém povrchu (betonu, dlažbě apod.).

 

Je dobré vědět, že existují také švihadla se závažím umožňující účinnější posílení paží a ramen.

 

Jak švihadlo nastavit?

Abyste mohli správně skákat, musíte nejprve nastavit délku švihadla nastavit délku švihadla.

K tomu švihadlo uprostřed přišlápněte k zemi a zdvihněte rukojeti směrem nahoru. Jste-li začátečník, rukojeti musí sahat těsně pod ramena, jste-li pokročilejší, pak do úrovně žeber.

 

Jakou polohu zaujmout během tréninku?

  • Tělo udržuje dokonale vzpřímené, hlavu v prodloužení krku a páteře.
  • Břišní svaly musí být stažené.
  • Kolena jsou mírně pokrčená, lokty ohnuté do úhlu 45°.
  • Dlaně směřují vzhůru.

 

Švihadlem otáčejte zápěstím, a ne pažemi.

 

 

 

Tento sport mohou provozovat všichni, i osoby s mírnou nadváhou. Pokud však trpíte bolestmi zad, kloubů, nebo jste podstoupili operaci dolních končetin či ploténky, není pro Vás tento druh cvičení vhodný.

V každém případě se neváhejte obrátit na svého lékaře před tím, než začnete s jakoukoliv sportovní aktivitou.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Švihadlo Essential
39,00 Kč*
4.30 / 5 292 Názory
    Švihadlo CONFORT
    149,00 Kč*
    4.10 / 5 477 Názory
      Zatížené švihadlo
      249,00 Kč*
      3.90 / 5 138 Názory
        FITNESS

        Aerobní trénink, vytrvalost, zpevnění svalů, protažení nohou: švihadlo představuje kompletní trénink, ať už jste začátečník nebo zdatný sportovec!

        FITNESS

        Chcete spálit co nejvíce kalorií v co nejkratším čase? Podívejte se na náš tréninkový plán pro skákání přes švihadlo, díky kterému zhubnete a zpevníte si celé tělo. Je to na Vás!

        (3)
        Nahoru