TRÉNOVAT ROVNOVÁHU

(10)

Máte neustále vymknuté nohy? Neumíte stát na jedné noze, aniž byste nespadli? Jedno jediné řešení: zaměřte se na rovnováhu!

 

Trénink rovnováhy na zlepšení tonusu

Máte neustále vymknuté nohy? Často padáte? Neumíte stát na jedné noze, aniž byste nespadli? Jedno jediné řešení: zaměřte se na rovnováhu!

 

Správná rovnováha je zásadní v některých sportech, například tenisu, lyžování, tanci nebo gymnastice. Umožňuje především optimalizovat výkon.

 

Proč se zaměřit na rovnováhu?

Mnoho lidí neví, že mít rovnováhu a hbitost pevně v rukách je stejně tak důležité jako svalnaté tělo. Může to být zásadní při intenzivní sportovní aktivitě, jakou je například lyžování. Pro sportovce je rovnováha důležitá, aby mohli efektivněji trénovat, snížit rizika poranění a optimalizovat cvičení.

 

Mít rovnováhu pevně v rukách může v každodenním životě sloužit jako prevence před vymknutím a jako pomoc k lepší stabilitě. Cvičení využívající rovnováhu umožňuje mimo jiné posílit svaly, zpevnit je a zlepšit jejich reaktivitu. Přináší to také určitý pocit zadostiučinění spojený se správným zvládnutím pohybů.

 

Několik cviků k dosažení správné rovnováhy

Pokud si přejete zlepšit svoji stabilitu, pružnost a rovnováhu, není nic lepšího, než pravidelná fyzická aktivita. Běh je tím pravým sportem, ale dejte pozor a nesoustřeďte se na svoje nohy, ale dívejte se před sebe do dálky.

 

Pokud vám běh zrovna nevyhovuje, můžete si zakoupit speciální přístroj, který vám pomůže rovnováhu najít. V mnoha specializovaných prodejnách lze objevit nestabilní platformy ve tvaru polokoule, kterým se říká platforma rovnováhy. Zaoblená část se položí na zem a vy si stoupnete na desku a pracujete na rovnováze. Podobné přístroje jsou k dispozici také v některých sportovních centrech.

 

Jako jednoduchý a efektivní způsob, jak zlepšit rovnováhu,vám doporučujeme rychlé a snadné cviky:

 

  • Plameňák: postavte se zpříma, pohled upřený před sebe. Zvedněte jedno koleno před sebe pokud možno v horizontální poloze. Vydržte v poloze alespoň 10 sekund a poté zavřete oči a zkuste vydržet dalších 5 sekund. To stejné proveďte s druhou nohou.

 

  • Kopnutí do prázdna: postavte se pevně na levou nohu, druhou nohou vykopněte do prázdna před sebe a potom dozadu, aniž byste nohu položili na zem mezi dvěma kopy. Udělejte 4 až 5 výkopů dopředu a dozadu a nohu vyměňte.

 

  • Překážka: na zem jako překážku položte například polštář. Skákejte na jedné noze a odrážejte se, abyste překážku přeskočili. Poté přeskočte překážku pozadu. Následně nohu vystřídejte.

 

  • Převrácené směry: postavte se zpříma, zároveň zvedněte a napněte levou ruku a pravou nohu. Vydržte 5 sekund a vyměňte.

 

Rovnováha v každodenním životě

Každý den můžete dělat jednoduchá gesta, která vaši rovnováhu zlepší:

  • nasazujte si ponožky ve stoje na jedné noze
  • choďte do schodů přes dva schody naráz a nepřidržujte se zábradlí
  • čistěte si zuby a stůjte přitom na jedné noze
  • přemísťujte se se sklenicí plnou vody, aniž by se vám vylila
  • zůstaňte v metru stát a nepřidržujte se
  • hrajte na honěnou se svými dětmi!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JÓGA
conseils-yoga-exercice-les-5-tibetains

Víte, jak nejlépe vykročit do nového dne a být plný vitality? Naše tajemství: 5 Tibeťanů. Tato jógová cvičení aktivují energii celého těla.

(2)
Nahoru