VIDEO CVIČENÍ: PĚNOVÁ CIHLIČKA NA JÓGU

(2)

Pěnová cihlička na jógu je vybavení pomáhající při cvičení jógy.  V zájmu správného využití pěnové cihličky na jógu vám nabízíme video cvičení prováděná ve spolupráci se sportovními kouči z Domyos Clubu, která vám umožní při cvičení jógy získat postupně na pružnosti. Objevte naše cvičení na videu pro správné využití pěnové cihličky na jógu a zlepšení vaší pružnosti.

 

V zájmu správné účinnosti má vaše celá lekce trvat 45 až 60 minut, podle vaší úrovně. Cílem těchto cvičení je především protažení všech svalů a zvýšení vašípružnosti. Při těchto cvičeních se doba provádění měří počtem dechů.

 

Bezpečnostní pokyny: Při provádění všech cvičení dbejte na to, aby na podložce nebylo nic (ani ručník, ani láhev s vodou), a cvičte bos(a), abyste při cvičení neuklouzl(a).

 

Video cvičení č. 1: Roztažení čelem vpřed

 

  • Náročnost: Úroveň 1

 

  • Provádění cvičení: položte cihličku na podložku na jógu a sedněte si na ni, roztáhněte nohy a natáhněte je. Vzdálenost mezi nohama bude větší či menší podle vaší pružnosti.

 

  • Dýchání: dýchání při cvičení jógy se provádí pouze nosem, po celou dobu cvičení nezapomínejte dýchat pravidelně a plynule.

 

  • Opakování: 2 až 3 série o de 3 až 5 deších, podle vaší úrovně.

 

Video cvičení č. 2: Předklon

 

  • Náročnost: Úroveň 2

 

  • Provádění cvičení: výchozí poloha vestoje na podložce, položte cihličku na jógu před sebe a široce se rozkročte. Pomalu se předklánějte tak, aby se hlava přiblížila k cihličce, a rukama chyťte kotníky. Poté se pomalu zvedejte až do původní polohy. Cítíte-li, že můžete ještě dál, můžete cvičení zopakovat a snížit výšku cihličky.

 

  • Dýchání: dýchání při cvičení jógy se provádí pouze nosem, po celou dobu cvičení nezapomínejte dýchat pravidelně a plynule.

 

  • Opakování: 2 až 3 série o 3 až 5 deších, podle vaší úrovně.

 

Video cvičení č. 3: Poloha vsedě

 

  • Náročnost: Úroveň 2

 

  • Provádění cvičení: výchozí poloha položte dvě cihličky na sebe a sedněte si vkleče na zem. Posaďte se na cihličky a spojte ruce. Zůstaňte v této poloze po dobu 3 až 5 vdechů, pak jednu cihličku vytáhněte. Zůstaňte v této poloze po dobu 3 až 5 vdechů, pak vytáhněte druhou cihličku.

 

  • Dýchání: dýchání při cvičení jógy se provádí pouze nosem, po celou dobu cvičení nezapomínejte dýchat pravidelně a plynule.

 

  • Opakování: 2 až 3 série o 3 až 5 deších, podle vaší úrovně.

 

Video cvičení č. 4: Ryba

 

  • Náročnost: Úroveň 3

 

  • Provádění cvičení: výchozí poloha vsedě na podložce, nohy pokrčené, postavte cihličku na hranu na úrovni horní části vašich zad. Záda pomalu spouštějte k cihličce, až se o ni opřou. Pomalu zaklánějte hlavu a vydržte v této poloze po dobu 3 až 5 dechů. Potom se pomalu vracejte do výchozí polohy pomalým zvedáním vašich zad.

 

  • Dýchání: dýchání při cvičení jógy se provádí pouze nosem, po celou dobu cvičení nezapomínejte dýchat pravidelně a plynule.

 

  • Opakování: 2 až 3 série o 3 až 5 deších, podle vaší úrovně.

 

Video cvičení č. 5: Obrácený trojúhelník

 

  • Náročnost: Úroveň 3

 

  • Provádění cvičení: výchozí poloha vestoje na podložce, nataženou levou nohu přednožte a cihličku postavte vedle levého chodidla na výšku. Pravou nohu zanožte daleko dozadu, aby byla mezi oběma nohama velká mezera. Roztáhněte paže a pravou rukou se při otočení hrudníku dotkněte cihličky. Zůstaňte v této poloze po dobu 3 až 5 vdechů, pak se vraťte do výchozí polohy. Po provedení cvičení je zopakujte s výměnou polohy nohou a cihličky.

 

  • Dýchání: dýchání při cvičení jógy se provádí pouze nosem, po celou dobu cvičení nezapomínejte dýchat pravidelně a plynule.

 

  • Opakování: 2 až 3 série o 3 až 5 deších, podle vaší úrovně.

 

Video cvičení č. 6: Boční rovnováha

 

  • Náročnost: Úroveň 3

 

  • Provádění cvičení: výchozí poloha vestoje ve směru délky podložky, do obou rohů podložky položte jednu cihličku. Pomalu se předklánějte k zemi s postupným ohýbáním zad a položte jednu ruku na každou z cihliček. Potom proveďte malý odskok vzad, aby nohy byly vzadu natažené, na špičkách, v poloze natažení. Pak se postavte na celá chodidla na podložku, zvedněte pánev a hlavu přitáhněte ke stehnům, abyste dosáhl(a) polohy psa hlavou dole. Vydržte v této poloze po dobu 3 až 5 dechů, pak se vraťte do původní polohy, přičemž dbejte na pomalé odvíjení zad končící týlem a hlavou.

 

  • Dýchání: dýchání při cvičení jógy se provádí pouze nosem, po celou dobu cvičení nezapomínejte dýchat pravidelně a plynule.

 

  • Opakování: 2 až 3 série o 3 až 5 deších, podle vaší úrovně.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JÓGA
conseils-yoga-exercice-exercices-videos-sangle-yoga

Objevte Pás Yoga od Domyos, vybavení, které vám umožní postupně získat na pružnosti při cvičení jógy.

(1)
JÓGA
conseils-yoga-astuce-yoga-en-vacances

Jóga na dovolené je v módě a pobytů nabízejících stáže stále přibývá. Neváhejte a přihlaste se, abyste prožili léto mezi relaxací a meditací…

(1)
Nahoru