ZEN, BUĎTE ZEN

Stres v práci, bláznivá konkurence nebo nespočet odpracovaných hodin… Stres už vám opět klepe na rameno. Přesto, že jste udělali vše, abyste se mu vyhnuli, je tu znenadání zase… Objevte účinné metody, jak se naučit každý den zbavit stresu.

 

Jezte "zen" skoncujte se sendviči

Jakmile začne obědová pauza, často si běžíte pro sendvič a vracíte se, abyste jej snědli u počítače a pak se hned mohli podívat na další práci, která vás čeká od 14 hodin... V krátkosti schéma, které se po týdny stále opakuje a ze kterého se stal silný návyk. Kromě trávících problémů, které takové chování způsobuje, si jen vzácně uděláte opravdovou pauzu na opravdové jídlo

Správná výživa se nespokojí jen s plným žaludkem, správná výživa vyživuje i duši. Udělejte si pauzu! Jděte ven z práce a dopřejte si kompletní jídlo. Pozvěte přátele nebo se ponořte do knihy, to je na uvolnění tlaku ideální. Na talíř si nechejte naservírovat jídlo s kompletním sortimentem živin, například těstoviny. Rovněž si můžete dát banán, který obsahuje serotonin a přispívá tak k dobré náladě. Posypte jídlo petrželí nebo koriandrem obsahujícím linalol, který zažene chmurné myšlenky.

 

Udělejte si čas na smích

Hysterické výlevy, očekávání výsledků, nečekané hádky… A co se takhle raději zasmát? Smích je opravdovým vnitřním cvičením, které provází produkce endorfinů, které se ve velkém množství uvolňují v mozku. Smích vás naplní potěšením a pomůže podívat se na svět z té lepší stránky.Hravý duch uvolňuje napětí a tlak a dbá o blaho člověka. Jednoduše, pravidelně se pořádně smějte a utečte stranou od všech pesimistů! Přidejte se na kurz jógy smíchu. Při tomto cvičení se provádí cviky jógy, strečink relaxační cviky, které umožňují postupně opět probudit tu správnou radost ze života. Zde se zahřejete smíchem a zároveň budete provádět cviky. Smích se stane čím dál více spontánnější, až se nakonec stane zcela opravdovým. Cvičení, které umožňuje se zcela odpoutat a zbavit se všeho, co člověka tíží!

 

Zvedněte nohu

Pro zbavení se stresu načerpání energie zkuste reflexologii nohou. Jedná se o techniku, která v Číně existuje již po tisíciletí a která má blahodárné účinky pro uvolnění těla i mysli. Nespočet reflexních bodů na ploskách našich chodidel ovlivňuje funkce našeho organismu. Stimulací těchto bodů energie je možné zbavit se všeho zlého, co nám kazí život. Tato masážní metoda uvolňuje nervové napětí, eliminuje negativní vlny a do našeho organismu vnáší rovnováhu.

 

Až přijdete domů z práce, proveďte si vlastní reflexologickou seanci. Stimulovaný bod pod ploskou chodidla odpovídá solárnímu plexu (bránice), tedy místu, kde se koncentruje napětí. Pomocí stisků po dobu jedné minuty masírujte horní část plosky chodidla hned pod články prstů a stisky střídavě uvolňujte.

 

Přijměte feng šuej

Všude nepořádek, vše je vzhůru nohama... A co když je problém i ve vašem nitru? Proto objevte feng šuej. Čínské umění, které usiluje o optimalizaci uspořádání obydlí a harmonizaci energií,  které v něm proudí. Cíl? Usnadnit cirkulaci pozitivního proudění energie čchi. Feng šuej umožňuje žít lépe a uspořádat si život tak, aby se i člověk stal lepší osobností. Jednoduše je třeba, abyste do vašeho příbytku vnesli harmonii a zlepšili tak kvalitu vašeho života a zatočili se stresem. Když je domov dle vašich představ, budete se v něm cítit lépe a bude se vám snadněji žít.

 

Jak? Přeuspořádáním interiéru pro snadnější proudění energie čchi. Začněte tím, že se zbavíte nepotřebných věcí: zbavte se nadbytečný a zbytečných věcí, které zacpávají váš domov. Důležité je pojetí prostoru.Vyhýbejte se ostrým úhlům a hranám, které lámou energii. Rovněž se zbavte negativních a násilných prvků výzdoby.

 

Řekněte ne nespavosti

Pronásleduje vás úzkost až do postele a ovlivňuje váš spánek? Vyzkoušejte tento babiččin recept na klidné noci. Nakapejte na polštář přibližně 5 kapek esenciálního levandulového oleje nebo sáček sušených květů levandule (který si můžete sami připravit) vedle nebo pod něj. Důvod? Japonští vědci prokázali, že vnímání vůně esenciálního levandulového oleje po dobu 5 minut denně má vliv na úroveň stresu, zejména díky snížení úrovně hormonu kortizolu, hormonu stresu. Díky tomuto tipu budete moci spát mnohem klidněji. Jednoduchý trik před spaním, který pomůže zlepšit kvalitu vašeho spánku. Teď už budou vaše noci klidné!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
JÓGA
conseils-yoga-astuce-yoga-en-vacances

Jóga na dovolené je v módě a pobytů nabízejících stáže stále přibývá. Neváhejte a přihlaste se, abyste prožili léto mezi relaxací a meditací…

(1)
Nahoru