LIPOX ANEB JAK SPALOVAT VÍCE TUKŮ

Chcete zhubnout? V tom případě se musíte naučit trénovat tak, abyste spalovali tuky. Znamená to donutit organismus využívat jeho tukových zásob pro čerpání energie pro jeho chod. Zjistěte, jak se při sportu zbavit tuku ještě rychleji!


 

Lipolytický práh: co to je?

Lipolytický práh neboli lipox odpovídá tepové frekvenci, od které váš organismus spotřebovává maximální množství tuků. Jedná se o velmi užitečnou informaci pro ty, kteří chtějí zhubnout. Víme, že tuky spalujeme po zahájení nějaké činnosti, takže čím déle činnost trvá, tím více tuků se spálí. Abyste tuky spalovali ještě rychleji, je třeba mít kontrolu nad vaší tepovou frekvencí, neboť ta nám pomáhá určit fyziologické pásmo zátěže.

 

K čemu lipolytický práh slouží?

Jistě jste se povšimnuli, že mnozí během tréninku cvičí velmi intenzivně, aby spálili ještě více tuku. Takové počínání je ale zbytečné: pokud je zátěž a tím i tepová frekvence příliš vysoká, organismus jako palivo využívá pouze glukózu a glykogen, nikoli přebytečné tukové zásoby, kterých se chcete zbavit. Výsledek: pokles energie bez dosažení cíle zhubnout...

 

Proto je výpočet lipolytického prahu tak zajímavý, jelikož umožňuje cvičit chytře a nepřepínat své fyzické možnosti. Je to dobrý prostředek, jak poznat své schopnosti z hlediska zásoby energie a určit tu správnou intenzitu fyzické zátěže. Při hubnutí je tak úsilí zacílené na zbavení se přebytečných tukových zásob snazší. Určení lipolytického prahu u sportovců je rovněž užitečné pro fáze hubnutí a odvodnění nebo vyrýsování.

 

Jak lipolytický práh změřit?

Lipolytický práh každého člověka leží jinde. Záleží na typu provozovaného sportu, práh se v průběhu tréninku může posouvat. Proto musí být práh změřen odborným zdravotníkem v rámci testu výkonnosti. Vyhodnocení vydechovaných plynů umožňuje vypočítat množství spotřebovaného kyslíku a počet gramů okysličeného tuku za minutu.

 

Výpočet lipolytického prahu neboli lipoxu je následující:

  • Lipolytický práh = [(TF max – TF v klidu) / 2] + TF v klidu.

 

U ženy ve věku 45 let s klidovou tepovou frekvencí 75 tepů za minutu je lipolytický práh vypočten následovně: [(189 – 75) / 2] + 75 = 132 tepů za minutu. Pokud chce tato žena hubnout rychleji, musí svou tepovou frekvenci během cvičení udržovat co nejblíže hodnotě 132 tepů za minutu po proměnlivou dobu v závislosti na úrovni její trénovanosti.


 

Pamatujte, že je zajímavé nechat si otestovat svůj lipolytický práh několikrát ročně, můžete tak zjistit a vyhodnotit, jakého pokroku jste dosáhli. Aby byl trénink v lipolytickém pásmu účinný a zahájilo se spalování tuků, je třeba začít trénink půlhodinkou při nejnižší intenzitě zátěže (tento čas se postupem nárůstu trénovanosti zkracuje). Doporučujeme vám pořídit si měřič tepové frekvence, se kterým budete moci s lipolytickým prahem pracovat ještě lépe.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
FITNESS
conseils-energy-astuce-corde-bruleur-de-calories

Skákání přes švihadlo je ideální fitness aktivitou pro spalování tuků, umožní Vám zhubnout, posílit břicho, předcházet celulitidě a zlepšit si vytrvalost.

(4)
Nahoru